پنج شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۱ 8 ذو الحجة 1443 Thursday, 7 July , 2022 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13672 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 4159 تعداد دیدگاهها : 299×
جایگاه هنر در معرفی آموزه های قرآنی در جامعه
14 اسفند 1396 - 18:34
شناسه : 7314
5

حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس به نقش و جایگاه هنر در تبیین آموزه های قرآنی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: باید از ظرفیت هنر در قالب های گوناگون در راستای جذب جوانان و نوجوانان به سمت و سوی آموزه های قرآنی استفاده کرد. وی […]

ارسال توسط :
پ
پ

حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس به نقش و جایگاه هنر در تبیین آموزه های قرآنی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: باید از ظرفیت هنر در قالب های گوناگون در راستای جذب جوانان و نوجوانان به سمت و سوی آموزه های قرآنی استفاده کرد.

وی در ادامه افزود: باید مقدمات این مهم به هر روش ممکن فراهم شود و جوانان و نوجوانان را با روش های مختلف با آموزه ها و مفاهیم قرآن کریم آشنا ساخت.

مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان همچنین تصریح کرد: قشر جوان و نوجوان جامعه پس از آشنایی با مفاهیم بلند قرآن کریم، قادر خواهند بود از این رهگذر، راه سعادت واقعی و صحیح زیستن را از کتاب انسان ساز قرآن کریم بیاموزند.

فروزان نژاد بیان کرد: شهید مطهری با راه اندازی حسینیه ارشاد، اقدام به جذب جوانان به سمت حسینیه کرد و تلاش و نتیجه زحمات وی در آن زمان زبانزد خاص و عام بود.

وی در ادامه تاکید کرد: باید نظیر چنین اقداماتی در جامعه کنونی صورت گیرد و در مساجد و دانشگاه ها نسبت به بهره گیری از آموزه های قرآنی جذابیت ایجاد شود.

مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان گفت: اساتید هنر، ادبیات فارسی، فیزیک، شیمی و … در دانشگاه ها باید کتاب قرآن را به عنوان کتاب انسانساز و راهنمای بشریت به دانشجویان معرفی کنند.

فروزان نژاد ادامه داد: همچنین در جلسات شورای فرهنگی و دینی در دانشگاه ها باید توجه ویژه ای به قرآن و آموزه های ناب آن معطوف شود و اساتید با تلاشی کارشناسانه، دانشجویان را به بهر گیری از این آموزه ها سوق دهند.

مشاور استاندار هرمزگان در امر نماز گفت: دانشجویان از استعدادهای خدادادی برخوردارند و اساتید می بایست تلاش کنند تا این استعدادهای قرآنی دانشجویان را کشف کنند و با ایجاد جذابیت ها، نهایت بهره را از استعداهای قرآنی دانشجویان ببرند.

وی بیان داشت: می بایست در نظام آموزشی، فراگیری علوم قرآنی از پایه ابتدایی آغاز شود و در پایه های دیگر از ضرب المثل های قرآنی استفاده شود.

لینک فضای مجازی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.