حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۲۳ خرداد , ۱۴۰۰ Sunday, 13 June , 2021 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9313 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3406 تعداد دیدگاهها : 299×
  • سنگ بنای ایجاد رغبت و انگیزه در گرایش کودک به نماز ، خانواده است
    ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
    شناسه : 11818
    0

    داود عسکری کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خمین در گفت و گو با رابط خبر این شهرستان بیان کرد: انسان فطرتاً موجودی است خداخواه و خداجوی و موجودی در عالم وجود نیست که پرستنده و پرستشگر نباشد. از نظر قرآن نه تنها انسان، بلکه همه موجودات عالم ثناگوی خدایند و در طریق محبت الهی […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    داود عسکری کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خمین در گفت و گو با رابط خبر این شهرستان بیان کرد: انسان فطرتاً موجودی است خداخواه و خداجوی و موجودی در عالم وجود نیست که پرستنده و پرستشگر نباشد. از نظر قرآن نه تنها انسان، بلکه همه موجودات عالم ثناگوی خدایند و در طریق محبت الهی در حرکتند.

    به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان مرکزی، در گزارشی از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی این استان؛ آقای عسکری افزودند: کودک در خانه به دنیا می آید و اولین کسی که با او ارتباط مستمر برقرار می کند، مادر و سپس پدر و سایر اعضای خانواده اند، نوع اعتقادات و ملاک و معیارهای اخلاقی، خلقی و دینی از والدین به کودک منتقل می گردد.

    عسکری اظهار کرد:کودک نظرات دینی و اعتقادی خانواده اش را می پذیرد،ایمان دوره کودکی با همه پاکی و صفایش این نقیصه را دارد که از آگاهی توأم با تجزیه و تحلیل سرچشمه نگرفته است، بلکه بیشتر جنبه انفعال و تاثیرپذیری از محیط دارد و در حقیقت نوعی بازتاب است. با این وجود تکوین و پیدایش اعتقادات و قوام آن بستگی به نوع بینش و جهان بینی در خانواده حاکم است.

    کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی گفت: در بررسی راه های جذب دانش آموزان به نماز اولین مساله ای که به آن برمی خوریم زندگی اجتماعیدانش آموز در محیط خانواده، مدرسه، جامعه و همسالان و زندگی سیاسی او (درک مفاهیمی همچون مدیریت، حکومت و سیاست های اجتماعی) می باشد.

    عسکری اضافه کرد: دراین فرایند دانش آموز در تعامل مستقیم با اطرافیان، خانواده، دوستان، مدیران حکومتی، تربیتی، معلم و مربی، مسجد و روحانیت، تحت تاثیر رفتارها و پیام های آنان است و منش های آنان را تحت نظر دارد و رفتارهای تعبدی و اخلاقی ایشان را پی گیری می نماید.

    وی شکل گیری شخصیت معنوی و اجتماعی دانش آموز از همان ابتدا در خانواده و بعد در مدرسه و در مراتب بعدی از طریق دیگران صورت می گیرد. بنابراین هر کدام از الگوهای رفتاری مورد توجه دانش آموز است و تحت تاثیر آن رفتارها می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.