دوشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۰ 13 صفر 1443 Monday, 20 September , 2021 ساعت تعداد کل نوشته ها : 10212 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3457 تعداد دیدگاهها : 299×
برگزاری شورای قرآن ،عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
شناسه : 12366
2

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش مهمترین رویکرد نهضت ملی حفظ قرآن (جزء سی) را ایجاد انگیزه و انس با قرآن در بین دانش آموزان عنوان کرد. به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان مرکزی در گزارشی روابط عمومی آموزش و پرورش استان عنوان کرد: «محمدرضا مسیب زاده» در گردهمایی مشترک […]

ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش مهمترین رویکرد نهضت ملی حفظ قرآن (جزء سی) را ایجاد انگیزه و انس با قرآن در بین دانش آموزان عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان مرکزی در گزارشی روابط عمومی آموزش و پرورش استان عنوان کرد: «محمدرضا مسیب زاده» در گردهمایی مشترک روسای مناطق پانزدهگانه آموزش و پرورش استان و اعضای شورای معاونین این استان با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر ۱۴ میلیون دانش آموز در سطح کشور مشغول به تحصیل هستند که ما مسئول تعلیم و تربیت آنها هستیم لذا باید طرح های آموزشی و تربیتی را انتخاب کنیم که فراگیر بوده و بخش اعظم دانش آموزان را در بر گیرد.

وی بیان داشت: در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم (حفظ جزء سی ام) ویژه دانش‌آموزان سه دوره تحصیلی در دستور کار قرار گرفت که به موجب آن دانش آموزان سراسر کشور با تأکید بر دانش‌آموزان دوره ابتدایی تحت پوشش آموزش حفظ جزء سی قرآن کریم قرار می گیرند.

مسیب زاده افزود: طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم به منظور تحقق تأکیدات مقام معظم رهبری در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در سراسر کشور اجرایی می‌شود و بر اساس آن دانش‌آموزان در سه مرحله از سوره مبارکه «ناس تا زلزال»، از سوره مبارکه «بینه تا طارق» و از سوره مبارکه «بروج تا نبأ» موفق به حفظ جزء ۳۰ کلام وحی می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: مدرسه محوری، آموزش و فراگیری در عین اثر بخشی، تأکید بر کارگروهی و پرهیز از فردگرایی و مشارکت جویی و مشارکت پذیری اصول ۴ گانه این طرح هستند که به موجب آن عمق و غنای آموزش ها افزایش می یابد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برای تحقق اهداف تربیتی این طرح نیازمند یک عزم ملی و عمومی هستیم و باید از ظرفیت های دانش آموزان، همکاران، نهادهای فرهنگی و فضاها و امکان مختلف در سطح کشور بهره برد.

وی خاطر نشان کرد: در مسیر اجرای نهضت ملی حفظ قرآن کریم، آموزش و پرورش به عنوان محور تحول و تعلیم نیروی انسانی کارآمد و مخاطب اثر پذیر، سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما به صورت مستمر مشارکت خواهند داشت.

مسیب زاده افزود: یکی از حلقه های مفقوده در آموزش قرآن، تکرار و تمرین است، صرفا تلاوت روزانه باور ما نیست بلکه تکرار و تمرین در فرآیند آموزش است که تعالیم ما را در حوزه قرآنی اثربخش خواهد کرد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: نگاه ما در نهضت ملی حفظ قرآن (جزء سی) ایجاد انگیزه و انس با قرآن است و هیچ اجباری در آن  نیست.

وی با اشاره به نقش موثر آموزگاران در طرح نهضت ملی حفظ قرآن، بیان داشت: ما این باور را داریم که اساس کار در این طرح باید توسط آموزگار انجام شود.

اگر آموزگار مطرح  هدایت و راهبری دانش آموز را بر عهده نگیرد سایر تلاش بی اثر خواهد بود.

مسیب زاده برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم را از دستاوردهای حوزه قرآن، عترت و نماز برشمرد که پس از ۲۰ سال محقق شد و افزود: قریب به ۵۰ فعالیت‌مختلف در حوزه قرآن، عترت و نماز در وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ریزی، پیش‌بینی و اجرا می‌شود که مسابقات قرآنی، اردوهای قرآنی، طرح‌های مختلف الگوی تلاوت، طرح‌های گفت و گو قرآنی، بحث مجامع، پاسخ‌گویی به شبهات و سوالات دانش‌آموزان از جمله این فعالیت‌ها است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح امام‌شناسی و برش‌هایی از مقاطع زندگی ائمه اطهار متناسب با سنین دانش آموزان به عنوان بهترین الگو، در حوزه عترت انتخاب شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته و در هر استان دبیرخانه‌ای به منظور انتخاب و معرفی یک امام برای استان مربوطه و آشنایی دانش‌اموزان با سیره ائمه در نظر گرفته شده است که در سال تحصیلی جاری در استان مرکزی، آشنایی با سیره و زندگی حضرت امیرالمومنین (ع) در دستور کار قرار گرفته است.

وی از اجرایی شدن سند جامع توسعه و تامین فرهنگ نماز به عنوان بزرگترین سند مهندسی فرهنگی کشور در مراکز آموزش و پرورش خبر داد و گفت: نخستین گام در این حوزه، راه‌اندازی طرح مبین (مدیریت برنامه یاوران نماز) با آموزش عملی مدیران مدارس به منظور برپایی نماز جماعت و انس با قرآن در دستور کار قرار گرفته است.

مسیب زاده  افزود: در حال حاضر ۷۵۰ مرکز دارالقران به عنوان جایگاهی برای آموزش تخصصی قران علاوه بر کتب و آموز‌های درسی در حال فعالیت هستند.

لینک فضای مجازی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.