دوشنبه, ۱۱ مرداد , ۱۴۰۰ 24 ذو الحجة 1442 Monday, 2 August , 2021 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9756 تعداد نوشته های امروز : 13 تعداد اعضا : 3428 تعداد دیدگاهها : 299×
  • انجام صحیح وضو و رکوع و سجده و انجام نماز در وقت
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
    شناسه : 19843
    2

    منبع عوالی اللئالی العزیزیه فی الأحادیث الدینیه ؛ ج‏۱ ؛ ص۸۴ سند وَ فِی حَدِیثِ أَبِی الدَّرْدَاءِ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏ متن خَمْسٌ مَنْ جَاءَ بِهِنَّ مَعَ إِیمَانٍ دَخَلَ الْجَنَّهَ مَنْ حَافَظَ عَلَى‏ الصَّلَوَاتِ‏ الْخَمْسِ عَلَى وُضُوئِهِنَّ وَ رُکُوعِهِنَّ وَ سُجُودِهِنَّ وَ مَوَاقِیتِهِنَّ وَ أَعْطَى الزَّکَاهَ طَیِّبَهً بِهَا نَفْسُهُ وَ صَامَ شَهْرَ رَمَضَانَ وَ […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    منبع

    عوالی اللئالی العزیزیه فی الأحادیث الدینیه ؛ ج‏۱ ؛ ص۸۴

    سند

    وَ فِی حَدِیثِ أَبِی الدَّرْدَاءِ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏

    متن

    خَمْسٌ مَنْ جَاءَ بِهِنَّ مَعَ إِیمَانٍ دَخَلَ الْجَنَّهَ مَنْ حَافَظَ عَلَى‏ الصَّلَوَاتِ‏ الْخَمْسِ عَلَى وُضُوئِهِنَّ وَ رُکُوعِهِنَّ وَ سُجُودِهِنَّ وَ مَوَاقِیتِهِنَّ وَ أَعْطَى الزَّکَاهَ طَیِّبَهً بِهَا نَفْسُهُ وَ صَامَ شَهْرَ رَمَضَانَ وَ حَجَّ الْبَیْتَ إِنِ اسْتَطَاعَ إِلَیْهِ سَبِیلًا وَ أَدَّى الْأَمَانَهَ قِیلَ وَ مَا الْأَمَانَهُ قَالَ الْغُسْلُ مِنَ الْجَنَابَهِ فَإِنَّ اللَّهَ لَمْ یَأْمُرِ ابْنَ آدَمَ عَلَى شَیْ‏ءٍ مِنْ دِینِهِ غَیْرِهَا

    ترجمه

    پیامبر : پنج عمل است که هر کس با ایمان آنها را انجام دهد وارد بهشت می شود اول محافظت برنماز ها ی یومیه با وضو ورکوع وسجود دراوقاتش دوم زکات که موجب پاکی نفس است سوم روزه ماه رمضان چهارم حج خانه خدا برای مستطیع پنجم ادای امانت و مصداق امانت  غسل بعد از جنابت است وخداوند بر هیچ عملی غیر از این پنج عمل دستور نمی دهد

    نکته ها وپیامها

    محافظت بر نماز یعنی اجزا وشرایط نماز را باید صحیح انجام داد(وضوئهن و…)

    توضیحات

    اولا :  وارد بهشت شدن منحصر درانجام این پنج عمل واجب نیست بلکه چون اهمیت بیشتری داشته بیان شده است وگرنه باید برای تضمین بهشتی بودن همه واجبات را انجام داد

     ثانیا : می توان اینگونه توجیه کرد منظور این نیست که هرکس این پنج عمل را انجام داد مستقیم وارد بهشت می شود و اصلا جهنم نمی رود بلکه منظور این است که هرچند از اهل عذاب باشد به سبب سایر گناهانش بالاخره بعد از عذاب وارد بهشت می شود

    ثالثا :درزمانی که پیامبرص این حدیث را فرموده عمل به سایر واجبات را مفروغ عنه گفته است

    رابعا : روایت مرسل وضعیف السند و جمله آخرروایت معارض با سایرروایات واصول مذهب است که خداوند به غیر از این پنج عمل به هیچ عمل واجب دیگری امرنکرده است

    لینک فضای مجازی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.