پنج شنبه, ۷ مرداد , ۱۴۰۰ 20 ذو الحجة 1442 Thursday, 29 July , 2021 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9721 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 3427 تعداد دیدگاهها : 299×
  • برگزاری جلسه ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در معاونت فرهنگی
    ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
    شناسه : 23507
    1

    جلسه ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی؛ دبیر شورای اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی؛ معاون امور فرهنگی و نمایندگان سازمان‌ها و موسسات زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه‌‍شنبه(۳ دیماه) در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

    ارسال توسط :
    پ
    پ
    به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه کشور به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی در این جلسه با بازخوانی پیام مقام معظم رهبری به هجدهمین اجلاس اقامه نماز گفت: باید تلاش شود تا نمازخوانی در جامعه رواج بیشتری پیدا کند. همان طوری مقام معظم رهبری نیز در پیام خود اشاره کرده‌اند ما نتوانسته‌‍ایم حق نماز را به جا آوریم.
    وی ادامه داد: در قرآن کریم در ۱۲۲ آیه به نماز اشاره شده است که در مقایسه با موضوعاتی چون حج، خمس، زکات  و روزه فراوانی بیشتری دارد که نشانه اهمیت این فرضیه دینی است.
    در ادامه جلسه معاون امور بر توجه به ترویج نماز خوانی تاکید کرد و گفت: باید تدبیر مناسبی برای ترویج نمازخوانی اتخاذ شود تا این واجب دینی به طور شکلی و فرمالیته برگزار نشود.
    وی ادامه داد: نماز یک جایگاه تکلیفی دارد و خود کلمه «دین» از دِین می‌آید که به معنای بدهکاری ما به خداوند است که باید از طریق نماز خواندن ادا شود. جالب اینجاست که در زبان‌های دیگر نیز چنین قرابت معنایی وجود دارد و برای نمونه در زبان انگلیسی نیز کلمه Religion نیز چنین معنایی دارد.
    معاون امور فرهنگی با اشاره به آثار نماز در فرد و جامعه گفت: نماز خواندن از فحشا جلوگیری می‌کند حتی بزرگانی همچون ابن سینا نیز عنوان کرده‌‍اند که در هنگام بروز مشکلات علمی نماز می‌خوانده‌اند.
    جوادی غفلت کتاب‎‌های کودکان و نوجوان از تبلیغ به نماز خوانی را یکی از نقاط ضعف دانست و گفت: متاسفانه در حوزه تولید محتوا هم نتوانسته‎ایم خوب عمل کنیم. کتاب‌هایی هستند که مستقیم به این موضوع می‌پردازند اما در حوزه تبلیغات غیر مستقیم نیز خوب عمل نکرده‌ایم.
    وی با مقایسه کتاب‌سازی در کشورهای پیشرفته و کشور خودمان گفت: برای مثال برای مطالعه درباره «ویتگنشتاین» که یک فیلسوف غربی است کتاب‌های متعددی تولید شده‌اند و مثلا در ۶۰ دقیقه، ۹۰ دقیقه و یا ۱۲۰ دقیقه فرد می‌تواند به شناخت خوبی درباره فلسفه این فیلسوف برسد. این گونه فعالیت‌ها در ایران انجام نشده است و بیشتر تبلیغات مستقیم در دستور کار قرار داشته است.
    جوادی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به تغییرات سبک زندگی در جامعه و تغییر عادات آن‌ها باید تلاش شود تا روش‌های بهتری برای تبلیغ نمازخوانی در نظر گرفت.
    در ادامه جلسه مهدی نجفی گزارشی از فعالیت‌های معاونت امور فرهنگی و موسسات زیرمجموعه آن در حوزه نماز و نمازخوانی ارایه کرد.

    لینک فضای مجازی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.