به گزارش ستاد اقامه نماز استان گلستان، طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مراکز آموزشی و تربیتی و بمنظور توانمندسازی مدیران مدارس ، طرح ملی مبین در گرگان برگزار گردید .
این طرح با حضور استاد بومی مرکز تخصصی نماز حجت الاسلام برغمدی و با هدف افزایش مستمر آگاهی مدیران نسبت به آثار، آداب و احکام نماز و نقش ها و مسئولیت های خود ، ارتقاء سطح کمی و کیفی اقامه نماز وکاهش مستمر عوامل تضییع کننده نماز در مدارس و ترویج و اشاعه فرهنگ نماز و فراگیر نمودن این فریضه الهی در بین دانش آموزان و اولیای آنان برگزار گردید .
برغمدی در این جلسه گفت : در بررسی راه های جذب دانش آموزان به نماز اولین مساله ای که به آن برمی خوریم زندگی اجتماعی دانش آموز در محیط خانواده، مدرسه، جامعه و همسالان او می باشد و در این فرایند دانش آموز در تعامل مستقیم با اطرافیان، خانواده، دوستان، مدیران حکومتی، تربیتی، معلم و مربی، مسجد و روحانیت، تحت تاثیر رفتارها و پیام های آنان است و منش های آنان را تحت نظر دارد و رفتارهای تعبدی و اخلاقی ایشان را پی گیری می نماید.
وی افزود : شکل گیری شخصیت معنوی و اجتماعی دانش آموز از همان ابتدا در خانواده و بعد در مدرسه و در مراتب بعدی از طریق دیگران صورت می گیرد. بنابراین هر کدام از الگوهای رفتاری مورد توجه دانش آموز است و تحت تاثیر آن رفتارها می باشد.
حجت الاسلام برغمدی با اشاره به نقش مهم مدیران و معلمان در تربیت دینی دانش آموزان گفت : پس از خانواده، که به عنوان اصلی ترین سازمان ، در درونی شدن رفتارها برای کودک و نوجوان کمک می نماید و اولین تجربیات زندگی را در اختیارش قرار می دهد، مدرسه جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص می دهد.
وی خاطرنشان کرد : در این سازمان معلم و مربی الگوهایی هستند که بیشترین درصد مقبولیت را در پیش کودک و نوجوان دارند و بدون شک هوشیاری مدیران و مربیان دلسوز و آگاه این امکان را برای دانش آموز به وجود خواهد آورد که با همانندسازی، بهترین الگوهای رفتاری را برای خود انتخاب نماید.
ثبت دیدگاه