حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲ آبان , ۱۳۹۹ 7 ربيع أول 1442 Friday, 23 October , 2020 ساعت تعداد کل نوشته ها : 7148 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2419 تعداد دیدگاهها : 176×
  • اقامه نماز در قلب رژیم صهیونیستی توسط شیرمرد نراقی/وقتی افسر مهندسی پرواز درسرزمین اشغالی نماز خواند
    ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
    شناسه : 43914
    1

    سال ۷۴ بود که پرواز شماره ۷۰۷ کیش‌ایر فرودگاه مهرآباد تهران به دلیل هواپیماربایی در خاک اسرائیل فرود آمد و «نوروز علی‌آقائی» افسر مهندسی پرواز نماز در قلب اسرائیل اقامه کرد.

    پ
    پ

    به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان مرکزی به نقل از خبرگزاری فارس ـ اراک؛ ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه ۲۸ شهریور سال ۱۳۷۴ بود که پرواز شماره ۷۰۷ کیش‌ایر از فرودگاه مهرآباد به مقصد جزیره کیش به پرواز درآمد.

    این پرواز با ۱۶۱ مسافر و ۱۴ خدمه درست در لحظه‌ای که قرار بود در خاک کیش به زمین بنشیند توسط «رضا جباری» مهمانداران هواپیما ربوده شد و سر از خاک اسرائیل در آورد.

    مسافران این هواپیما دو شب و دو روز در خاک اسرائیل گروگان گرفته شدند و در نهایت به ایران بازگردانده شدند.

    « نوروز علی‌آقائی » فرزند علی‌اکبر از اهالی شهر نراق است که در این پرواز مسئولیت مهندسی پرواز را برعهده داشت و به واسطه برپایی نماز در قلب اسرائیل پس از ربایش هواپیما به یکی از خبرسازترین چهره‌ها تبدیل شد.

    علی‌آقائی که در دوران جنگ نیز ۹۵ ماه در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت، در رابطه با این هواپیماربایی به خبرنگار فارس در اراک می‌گوید:  ساعت ۸:۳۰ صبح روز ۲۸ شهریور ماه سال ۱۳۷۴ هواپیما به پرواز در آمد و من در آن زمان افسر مهندسی پرواز بودم.

    وی بیان می‌کند: سرمهماندار هواپیما جوانی به نام «رضا جابری» بود که به واسطه مسئولیتش در کابین خلبان رفت و آمد داشت و درست زمانی که قرار بود هواپیما در جزیره کیش اقدام به فرود کند، اسلحه‌اش را به سمت «خلبان کیومرث مُفخمی» گرفت و از او خواست هواپیما را به سمت عربستان هدایت کند، چرا که فاصله کیش تا عربستان ۱۰ دقیقه بیشتر نبود و به راحتی می‌توانست اقدام خود را عملی کند.

    افسر مهندسی پرواز ادامه می‌دهد: در عربستان اجازه فرود به هواپیما داده نشد و هواپیما ربا از خلبان خواست به سمت اردن و اسرائیل تغییر جهت‌ دهد و خلبان نیز برای حفظ جان مسافران و بر اساس قانون هواپیما ربایی ناچار اقدام به این کار کرد، درحالی که سوخت هواپیما رو به اتمام بود و تا سقوط فاصله چندانی نداشت.

    علی‌آقائی اضافه می‌کند: هواپیما با اسکورت هواپیمای جنگی رژیم غاصب صهیونیسیم در یک پایگاه نظامی متروکه در خاک اسرائیل که هیچ شرایط مناسبی برای فرود آمدن نداشت و فاقد دید کافی بود، فرود آمد.

    افسر مهندس پرواز نیروی هوائی جمهوری اسلامی ایران می‌گوید: خبرنگاران و عکاسان بسیاری در محل بودند، چند ساعت پس از فرودآمدن هواپیما وقت نماز ظهر بود که باید نماز را اقامه می‌کردیم، همین که برای نماز قامت بستم دیدم عده‌ای از  مسافران پشت سر من به نماز ایستاده و با شکوه تمام نماز را اقامه کردند که رسانه‌های خبری جهان این نماز خواندن را بازتاب داده و تیتر زدند«ایرانیان به جای اضطراب و ناراحتی با قلبی مطمئن نمازشان را در پایگاه اسرائیل به جای آوردند» که این جای بسی خوشحالی داشت و یکی از زیباترین خاطرات من در مدت پرواز بود.

    وی اضافه می‌کند: دو روز و دو شب در خاک اسرائیل بودیم، در این مدت نیروهای اسرائیلی مدام تلاش داشتند که مسافران را مجاب به پناهنده شدن بکنند و حتی وعده‌ می‌کردند پول‌های کلان بابت پناهنده شدن می‌پردازند اما هیچ کدام از مسافران قبول نکردند و همه خواهان بازگشت به خاک وطن بودند.

    افسر مهندس پرواز نیروی هوائی جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهد: جابری که اقدام به هواپیماربایی کرده بود، دستگیر شد و به جرم دزدی هوایی و هواپیما ربایی و ورود غیرقانونی به خاک اسرائیل به ۸ سال زندان محکوم شد و از اسرائیل درخواست پناهندگی سیاسی کرد و تا جایی که بنده اطلاع داشتم در اسرائیل ماندنی شد و در اسرائیل دست فروشی کرد.

    علی‌آقائی که هم اکنون بازنشسته و مشغول کار کشاورزی است، می‌گوید: از اینکه توانسته بودم در آن شرایط سخت نماز را در قلب خاک اسرائیل اقامه کنم، حس خیلی خوبی داشتم و خدا را از این بابت شاکرم.

    وی بیان می‌کند: ۹۵ ماه از عمرم را در جبهه‌های جنگ سپری کردم، دوران جنگ نیز خاطرات تلخ و شیرین بسیاری دارد که برپایی نماز و اقامه نماز شب در سنگرها و نوای حسین(ع)، در میان آتش خمپاره دشمن هیچگاه از یادها فراموش نخواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.