حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱ بهمن , ۱۳۹۹ 7 جماد ثاني 1442 Wednesday, 20 January , 2021 ساعت تعداد کل نوشته ها : 7907 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2749 تعداد دیدگاهها : 233×
  • حضرت زینب(س) بهترین الگوی بانوان منتظر و منتظرپرور است
    ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
    شناسه : 50150
    0
    حجت الاسلام نصرالله پور:

    عضو انجمن مهدویت حوزه علمیه قم گفت: زنی که قرار است منتظرپرور باشد و سرباز برای امام زمان (عج) تربیت کند، نیازمند یک الگو است و حضرت زینب(س) بهترین الگو برای زنان منتظر و حتی برای مردان است.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین جواد نصرالله پور عضو انجمن مهدویت حوزه علمیه قم و عضو هیئت مدیره مجمع راهبردی اندیشه مهدویت در پاسخ به چگونگی الگوگیری بانوان منتظر از حضرت زینب (س)، گفت: برای رسیدن به جامعه مهدوی و منتظر باید امتحانات و مسیر بسیار پر فراز و نشیبی را پشت و سر گذاشت و در این مسیر سخت و پر تلاطم در دوران آخرالزمان قطعاً شناخت امام زمان (عج) و الگوهای مناسبت به ما کمک می‌کند، که یکی از این الگوها شخصیت وارسته و کامل حضرت زینب (س) است.

    ۵۰ مدیر اصلی و ارشد دولت مهدوی از بانوان

    امام جمعه سابق ارزوئیه اظهار کرد: با توجه به اینکه مطابق روایات یاران امام زمان (عج) و فرماندهان ارشد و کادر اصلی حضرت ۳۱۳ نفر هستند و مطابق همین روایات ۵۰ نفر از این مدیران اصلی حضرت از بانوان هستند، بایستی الگوهای مناسبی را برای بانوان مهدوی و زن منتظر مد نظر قرار داد.

    حضرت زینب (س) الگوی بانوان منتظر و منتظرپرور

    عضو انجمن مهدویت حوزه علمیه قم، حضرت زینب (س) را الگوی مناسب برای بانوان منتظر دانست و گفت: زنی که قرار است منتظر پرور باشد و سرباز برای امام زمان (عج) تربیت کند، نیازمند یک الگو است و حضرت زینب (س) بهترین الگو برای زنان منتظر و حتی برای مردان است.

    وی ادامه داد: حضرت عقیله بنی هاشم زینب کبری (س)، عمه امام زمان (عج) بهترین الگوی زن منتظر در همه ابعاد هستند. هم در بُعد عفاف و حجاب و هم در بعد الگوی حضور اجتماعی زن مسلمان است که با اینکه حضرت در جامعه حضور دارند ولی حجاب و عفت خود را حفظ می‌کنند.

    این استاد مهدوی افزود: حضور عفیفانه زن در اجتماع و سیاست یکی از ابعاد درس آموزی بانوان از حضرت زینب (س) است. و در بعد همسرداری نیز همسر ایشان بی‌نهایت از ایشان راضی بودند.

    جهاد فرزندآوری وظیفه مهم امروز بانوان مهدوی

    حجت الاسلام نصرالله پور با هشدار نسبت به بحران جمعیت شیعه اظهار کرد: در بعد جهاد فرزندآوری که مقام معظم رهبری بارهای فرمودند یکی از ابعاد جهاد امروز برای بانوان فرزندآوری و فرزند پروری است، متأسفانه خانم‌های ما که خیلی‌ها هم ادعای یاوری امام زمان (عج) و مهدی یاوری را دارند، از این اعلام جهاد مقام معظم رهبری غافل هستند که معظم له فرمودند جامعه شیعه با بحران جمعیت در حال مواجه شدن است.

    ضرورت سرباز پروری و تربیت فرزند مهدوی توسط بانوان

    عضو هیئت مدیره مجمع راهبردی اندیشه مهدویت با اشاره به ضرورت تربیت فرزند مهدوی و سربازان مهدوی توسط بانوان اظهار کرد: یک بعد دیگر الگو بودن حضرت زینب (س) بعد سرباز پروری برای امام زمان خودش است. دو فرزند حضرت در کربلا ایثار گری می‌کنند و با افتخار و عشق خود را فدای اباعبدالله می‌کنند و در شهادت از بقیه یاران حضرت سبقت می‌گیرند و این به خاطر تربیت صحیح و روش درست تربیتی حضرت زینب (س) است. که بانوان ما باید چنین فرزندانی را تربیت کنند.

    وی ادامه داد: حضرت زینب (س) در جهاد یاری امام زمانش با جان و مال و زندگی و فرزندانشان و تمام داشته‌هایشان ورود پیدا کردند، که هم در جنگ سخت در کنار اباعبدالله (ع) بودند و هم در دوران جنگ نرم با خطابه‌ها و افشاگری‌ها با بصیرت دهی‌ها در واقع امام زمان خود را یاری کردند و نگذاشتند پرچم امام زمانشان پایین بیفتد.

    این استاد حوزوی افزود: حضرت در مجلس کوفه و شام و مسیر راه اسارت در هر مجلس و مسیری جمعیتی را دیدند شروع به خطبه خواندن و ارشاد نمودن و آگاهی نمودن و حمایت و ترویج اهداف امام زمان خویش نمودند؛ که این کار حضرت از دیگر موارد الگوگیری از حضرت زینب (س) است.

    وی ادامه داد: یک بعد دیگر هم بحث بصیرت حضرت زینب (س) است. بصیرت به معنای اینکه انسان دوست و دشمن را بشناسد و تکلیف خود را بشناسد و تکلیف گرا و تکلیف محور باشد و در هر زمانه‌ای، انسان زمانه خودش باشد و تشخیص بدهد امروز وظیفه چیست و در جبهه حق قرار گیرد.

    علت اوج گیری حضرت زینب (س) در معنویات و اطاعت از امام زمانش

    حجت الاسلام نصرالله پور در پاسخ به اینکه علت اوج گیری حضرت زینب (س) در معنویات و اطاعت از امام زمانش چه بود، گفت: علت اینکه حضرت زینب (س) این قدر در مقامات معنوی اوج گرفتند تا جایی که بعد از حادثه عاشورا آن شب نماز شبش ترک نشد، این است که ایشان در واقع سه نکته را رعایت کردند و آن اینکه اول معرفت به خدا و معرفت به امام زمانش، دوم محبت و عشق به امام زمانشان و سوم اطاعت و تسلیم محض از امام زمانشان داشتند.

    وی ادامه داد: این سه ویژگی باعث شد که حضرت زینب (س) به این همه توفیق دست پیدا کنند و تا روز قیامت به عنوان نایب الحسین (ع) و پرچمدار نهضت عاشورا و زبان گویای مکتب حسینی و تا قیامت الگوی زن و مرد مسلمان مطرح باشد.

    توجه ویژه امام زمان (عج) به حضرت زینب (س)

    عضو انجمن مهدویت حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مقام حضرت زینب (س) تا جایی رسیده که در بین مصیبت‌های کربلا، امام زمان (عج) بر مصیبت عمه جان خویش می‌گریند، گفت: مرحوم ملأ سلطان علی تبریزی از علمای اهل تهجد و عبادت در عالم رؤیا خدمت حضرت ولی عصر می‌رسد و عرض می‌کند اینکه فرمودید: «لأَندُبَنَّکَ صَباحا و مَساءً و لأَبکِینَّ عَلَیکَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَما»، هر صبح و شب برای مصیبت امام حسین (ع) گریه می‌کنم و اگر اشک چشمم تمام شود خون گریه می‌کنم، درست است؟ حضرت فرمودند: آری صحیح است.

    وی ادامه داد: وی سوال کرد که آن کدام مصیبت امام حسین (ع) است که به جای اشک، خون گریه می‌کردید؟ آیا مصیبت حضرت علی اکبر است؟ حضرت فرمودند: اگر علی اکبر هم بود، در این مصیبت خون می‌گریست. عرض کرد: آیا مصیبت حضرت ابوالفضل عباس (ع) است؟ حضرت فرمودند: اگر ابوالفضل (ع) هم بود، در این مصیبت خون می‌گریست! عرض کرد: آیا مصیبت حضرت سیدالشهدا علیه السلام است؟

    حضرت فرمودند: اگر حضرت سیدالشهدا علیه السلام هم بودند، در این مصیبت خون می‌گریست. عرض کرد: پس کدام مصیبت است؟ حضرت فرمودند: مصیبت اسارت حضرت زینب (س).

    حجت الاسلام نصرالله پور افزود: یک ماجرای دیگر نقل شده که مرحوم شیخ حسین سامرایی از علمای معروف و مشهور در عراق می‌گوید روزی که به سامرا مشرف شده بودم در روز جمعه طرف عصر به سرداب مقدس حضرت رفتم و دیدم آنجا کسی نیست، و من یک حال معنوی و توجه خاصی به حضرت پیدا کردم و متوسل به ایشان شدم. حضرت در آن حالت در واقع به زبان فارسی از پشت سر به من فرمودند به شیعیان و دوستان ما بگویید که خدا را به حق عمه‌ام زینب (س) قسم بدهند که فرج مرا نزدیک گرداند.

    این استاد حوزوی به حکایتی دیگر از حضرت زینب (س) اشاره و بیان کرد: همچنین نقل شده مرحوم آیت الله بهاری همدانی عارف بزرگ یک مطلبی را از آیت الله شیرازی نقل نموده‌اند، که شخصی خدمت آیت الله شیرازی می‌رسد و می‌گوید من مشکلی دارم و در دیداری که با حضرت مهدی (عج) داشته‌ام ایشان شما را برای حل مشکلم معرفی کردند.

    آیت الله شیرازی فرمودند آیا نشانه‌ای برای اینکه سخنت درست است داری؟ و این فرد می‌گوید اتفاقاً حضرت هم به من فرمودند که شما از من نشانه‌ای می‌خواهید، لذا فرمودند که به شما عرض کنم و آن اینکه حضرت مهدی (عج) به من فرمودند شما چند سال قبل همراه با دوستانتان به حج مشرف شدید و از فلان درب ورودی به سمت مسجد الاحرام حرکت کردید و بعد از اعمال حج به سوریه مشرف شدید و جلوی درب ورودی حرم حضرت زینب (س) مقداری خاک و زباله بود و از دیدن این صحنه ناراحت شدید و با عبای خود آن زباله‌ها را جمع کردید و جلوی درب حرم را تمیز کردید.

    آیت الله شیرازی با تعجب این مطلب را تأیید می‌کند و از اینکه حضرت ولی عصر (عج) فردی را که به خاطر حاجتش به حضرت متوسل شده و به ایشان ارجاع داده‌اند خوشحال شده و افتخار می‌کنند.

    این کارشناس مهدویت در پایان گفت: به هر حال این ماجراها را که بزرگان مورد اعتماد و موثق ما نقل کرده‌اند، نشان می‌دهد که حضرت ولی عصر (عج) به حضرت زینب (س) و حتی زائران قبر ایشان توجه ویژه دارند.

    لینک فضای مجازی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.