حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱ تیر , ۱۴۰۰ Tuesday, 22 June , 2021 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9379 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 3408 تعداد دیدگاهها : 299×
  • نشست وبیناری ستاد اقامه نماز استان لرستان در دانشکده فنی و حرفه ای پسران خرم آباد
    ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۹:۴۲
    شناسه : 52044
    0

      جلسه ستاد اقامه نماز دانشگاه فنی و حرفه ای استان لرستان  در سالن جلسات دانشکده فنی و حرفه ای پسران خرم آباد برگزار شد.

    پ
    پ

    به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان لرستان  جلسه ستاد اقامه نماز دانشگاه فنی و حرفه ای استان لرستان  در سالن جلسات دانشکده فنی و حرفه ای پسران خرم آباد برگزار شد.

    در این جلسه که به صورت حضوری، وبیناری تشکیل شد، ریاست دانشگاه، معاون فرهنگی دانشجویی، امام جماعت دانشگاه، رؤسای مراکز و  دبیران ستاد اقامه نماز دانشگاه حضور داشتند

    در شروع جلسه، ابتدا دکتر الماسی، ریاست دانشگاه ضمن خیرمقدم به حضار و شرکت کنندگان مجازی، در مورد اهمیت نماز گفتند:

    جایگاه نماز در بیانات ائمه اطهار علیهم السلام و رسول اکرم صلوات الله علیه، کاملا مبرهن و محرز است.

    نماز از فروعات دین است و بعد از اصول دین واقع شده بنابر این اگر در اصول مشکلی به وجود آید فروع هم دچار مشکل می شود لذا گفته شده اصول را نباید تقلیدی پذیرفت بلکه باید در چارچوب تحقیقی، اعتقادی و ایمانی برای هر فرد به طور خاص، روشن و آشکار باشد. انسانی که میل به پرستش دارد وقتی خدا را شناخت، فطرتاً، روح پرستش جنبه عالمانه تری به خود می گیرد. بارها در قرآن تأکید شده که آیا از شما تعهد نگرفتیم که ما را بپرستید. در آیه هایی نظیر: الم اعهد إلیکم یا بنی آدم أن لا تعبد الشّیطان أن الشیطان لکم عدوٌ مبین. تعهد گرفتن واژه قابل تأملی است هر جا که در آیات قرآن از کلیدواژه تعهد گرفتن استفاده می شود، طبیعتاً منظور، فطرت انسانی است که میل به پرستش دارد.

    اما بعد از این موضوع، سوال پیش می آید که بهترین نوع عبودیت چه عبودیتی است؟ در پاسخ، به جرأت می توان گفت نماز، بهترین نوع از عبودیت است چون در آن، هم نوع عبودیت لسانی را داریم هم عبودیت عملی. اذکاری که در نماز است اذکار لسانی است که مبیّن عبودیت نظری و ربوبی هستند و حرکاتی که در نماز واجب شده نمود عبودیت عملی است. در مقابل وجوب نماز، مزیت و فلسفه نماز  از بحث های حاشیه ای است اما از مزیت هایی که این فرضیه دینی دارد قوّت بخشید جسمی و روحی به انسان است  فردی که این عبادت را  واجب می داند، ترس از وجودش در تمام ابعاد و از تمام افراد می ریزد و این دستاوردی است که هیچ عملی برابر نمی تواند با آن برابری کند. افزودن بر صبر و استقامت انسان، جلوگیری از فساد و فحشا و ارضا روح پرستشگری از جمله مواهبی است که با خواندن نماز حاصل می شود.

    حجت الاسلام  امیری زاده، امام جماعت و عضو ستاد اقامه نماز دانشگاه فنی و حرفه ای استان لرستان نیز در رابطه با جایگاه نماز اینگونه گفتند: مسیر بندگی میسر نمی شود مگر با اطاعت. شاکله عبادت نیز نماز است. همانطور که جسم نیاز به غذا دارد، روح هم محتاج تذکر و تنبّه و تکرار مسائل اخلاقی، دینی و مذهبی دارد.  زندگی دنیوی حقیقی نیست بلکه در جای دیگری است به همین دلیل هم انسان را ارضا نمی کند. اگر به حقیقت عبودیت برسیم باید بدانیم که راهی جز عبودیت نیست و شاه کلید عبودیت نیز نماز است.

    در ادامه جلسه، اعضای ستاد، به بررسی برنامه های مصوب سال ۹۹ دانشگاه فنی و حرفه ای، در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز و تبادل نظر در مورد ارتقای کیفی برنامه های در دست اقدام پرداختند.

    در این جلسه مقرر شد که در صورت کسب مجوز از ستاد ملی کرونا، برپایی نماز در دانشکده های فنی استان با قوّت بیشتر از سر گرفته شود. تشکیل متناوب جلسات در مراکز دیگر، معرفی کتاب هایی با موضوع نماز برای دانشجویان اساتید و کارکنان، برگزاری کارگاه های نماز و مهدویت و تکمیل و تجهیز نمازخانه دانشکده دختران خرم آباد از جمله پیشنهادات و تصمیمات این ستاد بود.

    در پایان این جلسه که حدود ۲ ساعت به طول انجامید، دکتر الماسی، ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان لرستان، ابلاغ های دبیران ستاد اقامه نماز استان را به آنها تقدیم کردندو حسن ختام این جلسه نیز، اقامه نماز جماعت در نمازخانه دانشکده فنی و حرفه ای پسران خرم آباد بود که به امامت ریاست دانشگاه و با شرکت اعضای ستاد انجام شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.