سه شنبه, ۳ خرداد , ۱۴۰۱ 23 شوال 1443 Tuesday, 24 May , 2022 ساعت تعداد کل نوشته ها : 13230 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 4118 تعداد دیدگاهها : 299×
معلمان معماران اخلاق، فضائل، دانش ها و بینش های یک جامعه هستند + ویدیو
11 اردیبهشت 1401 - 13:26
شناسه : 105380
7
قائم مقام ستاد اقامه نماز و بنیاد حضرت مهدی (عج):

قائم مقام ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در گفتگو با روابط عمومی، ضمن گرامیداشت روز معلم، چهار رسالت مهم معلمان و چهار وظیفه جامعه در قبال آنان را تشریح کرد.

ارسال توسط : نویسنده : علی عزیزی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز، سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در گفتگو با روابط عمومی، ضمن گرامیداشت روز معلم و تجلیل از شخصیت استاد شهید مطهری و قدردانی از تلاشهای ارزشمند معلمان در سراسر کشور، خواستار فراهم آوردن اسباب قدردانی موثر از مقام شامخ معلمان به نحو مطلوب شد.

سید احمد زرهانی در ابتدای سخنان خود با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که فرمودند «معلمی شغل انبیاست»، گفت: از آنجایی که معلمان یک رسالت الهی برعهده دارند، بر سایر گروه های اجتماعی مقدم هستند و باید از آنان تجلیل شایسته به جا آوریم.

وی در ادامه تصریح کرد: معلمان چند رسالت سنگین را بر عهده دارند که اولین و مهمترین رسالت آنها با توجه به آیات و روایات دین مبین اسلام، انتقال علم به عنوان روشنایی است، که معلم با تمام وجود تلاش می‌کند تا کودک، نوجوان  و جوان را از وادی جهل به سرزمین نور هدایت کند.

این مقام مسوول افزود: رسالت دوم معلمان آموزش مهارت های اجتماعی، فنی و حرفه ای و شغلی است که همه این موارد از رهگذر تعلیم  و تربیت به آینده سازان منتقل می شود.

وی تاکید کرد: جامعه ای که نیروی ماهر و کاربلد نداشته باشد، نمی تواند امور خودش را به نحو مطلوب سازماندهی کند و حوائج خود را برطرف نماید، لذا مهارت آموزی، انتقال فناوری ها، و دانش های نو و کاربردی از رسالت های مهم معلمان است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز در ادامه گفت: سومین رسالت معلمان که دارای اولویت است، عبارت از تزکیه متربیان و انتقال فضائل و مکارم اخلاقی به آنان است که این مهم منجر به ساختن شخصیت تک تک افراد جامعه می‌ شود.

وی با اشاره به اینکه سلامت آینده جامعه از یک زاویه وابسته به کار در  مدارس است، افزود: معلمان معماران اخلاق، فضائل، دانش ها و بینش های یک جامعه هستند و کار معلمان باعث می شود در آینده نیاز به زندان ها و تبعیدگاه کمتر شود مشروط بر اینکه نظام تعلیم و تربیت به نحو احسن کار انجام دهد و معلمان فرصت کافی برای ایفای نقش خودشان داشته باشند که در این صورت جامعه با ناملایمات کمتری مواجه خواهد بود.

او  چهارمین رسالت سنگین معلمان را انتقال ارزش های انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: این حرکتی است امام راحل پایه گذاری کرد و مقام معظم رهبری آن را استمرار بخشید و شهدای این نظام پای درخت انقلاب با خون خودشان آبیاری کردند و ایستادند و آن را به ثمر رساندند.

وی تاکید کرد: تبیین مردم سالاری دینی، تبیین عدالت، تبیین مکارم اخلاقی در قلمرو کار معلمان است و معلم چهار ستون نگهداری یک جامعه را به تنهایی به دوش می کشد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظایف جامعه در قبال معلمان گفت: برای بهبود ساز و کار معلم، اولین وظیفه جامعه انتخاب چهرهای برتر و استعداد های قابل شکوفا و غنی برای معلمی است، چرا که معلمان معماران و سازندگان فرهنگ و منش مردم هستند لذا باید از بین قوی ترین، باهوش ترین و با استعدادترین افراد انتخاب شوند.

سید احمد زرهانی افزود: اگر جامعه ای کار معلمی را به افراد متوسط‌الحال واگذار کند در آینده باید با سختی مواجه می‌شود، پس باید تلاش کرد که برجسته ترین شخصیت ها، معلمی را بر عهده بگیرند تا در جامعه تحولاتی را مدیریت کنند و درهای ترقی و پیشرفت را به روی مردم جامعه بگشایند.

وی در ادامه اظهار کرد: دومین قدم جامعه سرمایه گذاری قابل توجه برای آموزش صحیح معلمان و  استفاده از فناوری ها و تکنولوژی های نوین و ورزیدگی لازم در حوزه تخصصی درسی و مهارتهای معلمی شامل روانشناسی کودک و نوجوان و فنون برخورد با آنان می باشد و باید راه های شناخت استعداد ها در تربیت و تعلیم معلمان و آموزش آنها مد نظر قرار بگیرد.

او  تامین رفاه معلمان را به عنوان سومین رسالت جامعه در قبال آنان عنوان کرد و گفت: معلم توقع زیادی ندارد، اما جامعه و ملت و مردم باید به قدر رفاه عمومی خدمات قابل توجهی را به معلمان بدهند تا معلم با تامین آرامش خاطر بتواند آرامش، اعتماد، امید و اطمینان را منتقل کند که در غیر این صورت اضطراب را منتقل می کند.

این مقام مسوول یادآور شد: چهارمین رسالتی جامعه در قبال معلمان بر عهده دارد، کاری است که نظام و مردم در چنین روزی انجام می دهند و آن تکریم مقام معلم و قدردانی از آنان به عنوان بزرگترین هدایتگران جامعه هم در جهت سازندگی و حل مشکلات و هم ایجاد امید و نشاط در جامعه است.

زرهانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ضرورت ترویج معارف دینی از جمله نماز، گفت: یکی از نقش های بسیار مهم معلمان آموزش معارف دین هست و چون ممکن است برخی از دانش آموزان در محیط خانواده آداب و اذکار نماز را به درستی آموزش نبینند و احتمال دارد زمینه رفتن تعدادی از آنان به مساجد فراهم نباشد، مدرسه می تواند مکمل نقش خانه و مسجد باشد.

وی تصریح کرد: یک معلم خوب همانطور که دروس و علوم را به مخاطبین منتقل می‌کند، باید اخلاق، فضائل، آداب و احکام دینی را به آنان آموزش دهد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز خاطرنشان کرد: معلمان در مسیر آموزش می توانند با استفاده از کتاب های درسی به عنوان سرمایه اصلی تعلیم و تربیت، با کتابهای دینی مانند نهج البلاغه و سایر آثار دینی، با کتاب تشریع که همان قرآن است و کتاب تکوین که آیات و نشانه های شگفت انگیز الهی است دانش آموز را با آنها مانوس کند.

وی در پایان تاکید کرد: آموزش نماز و معارف این فریضه الهی و فلسفه نماز از کارای بزرگی است که معلمان انجام می دهند و از این رهگذر از همه معلمان، معاونین پرورشی و ائمه جماعات به عنوان پایه گزاران تمدن نوین اسلامی که پرچم اقامه نماز را در مدارس به احتزاز در آوردند تشکر می کنم.

در ادامه می توانید بیننده کامل این ویدیو باشید+ دانلود 

لینک فضای مجازی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.