شنبه, ۱۲ آذر , ۱۴۰۱ 10 جماد أول 1444 Saturday, 3 December , 2022 ساعت تعداد کل نوشته ها : 15367 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد اعضا : 4364 تعداد دیدگاهها : 299×
اولین دوره آموزشی نماز مدیران در قم برگزار شد
03 آذر 1401 - 16:24
شناسه : 129220
2

دوره آموزشی نماز مدیران‌کل و روسای دستگاه‌های اجرایی، با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد.

ارسال توسط : نویسنده : مجید جعفری
پ
پ

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز قم، اولین جلسه دوره‌ آموزشی مدیران‌کل و روسای دستگاه‌های اجرایی استان، صبح پنجشنبه، سوم آذرماه، با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مدیر ستاد اقامه نماز استان در محل مرکز آموزش مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد.

حسن نادری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در این جلسه ضمن خیر مقدم و با اشاره به آیه ۴۱ سوره مبارکه حج و روایتی از حضرت رسول اکرم(ص)، تلاش در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نورانی اقامه نماز را وظیفه مدیران عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علی عرب‌پور نیز در این جلسه ضمن تقدیر از اهتمام مدیران به امر نماز، به بیانات و توصیه‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) اشاره کرد و گفت: تلاش در راستای اقامه نماز، از جمله وظایف اصلی مدیران است و امیدواریم با برگزاری و تداوم این دوره‌ها، در توانمندسازی مدیران و روسای استان موفق عمل کنیم.

استاد مرکز تخصصی نماز نیز در این جلسه با تشریح وظایف مدیران در ترویج و توسعه فرهنگ نماز، گفت: مدیر دستگاه می‌بایست به نحوی عمل کند که در صورت عدم وجود امام جماعت، کارکنان به وی اقتدا کنند و نماز جماعتی باشکوه‌تر از قبل اقامه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظمی در ادامه با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: پیامبران و شهدا تنها به جایگاه کسی قبطه می‌خورند که در راستای وصال عبد و معبود تلاش کرده باشد.

وی در ادامه به شرایط تقبل عبادات اشاره کرد و گفت: نماز ما وقتی موثرتر خواهد بود که تحت شرایطی همچون در مسجد، به جماعت، با خشوع، با زینت ظاهری، مستمر و از این دست موارد اقامه شود.

حجت الاسلام کاظمی در ادامه به تشریح رفتارسازی و شرایط دعوت به نماز پرداخت و گفت: در دعوت به نماز می‌بایست به نحوی عمل شود تا اثرگذاری آن بیش از پیش باشد.

وی در پایان مراحل دعوت به نماز را به هفت بخش تقسیم کرد و گفت: در دعوت به نماز می‌بایست مراحل علاقه‌سازی، اعتماد سازی، اعتبار سازی، ارزش سازی، اعتقاد سازی، انگیزه سازی و عادت سازی را رعایت کنیم تا شاهد اثرگذاری آن در مخاطب باشیم.

لازم به‌ذکر است جلسه دوم این دوره، روز پنجشنبه، دهم آذرماه، برگزار خواهد شد.

لینک فضای مجازی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.