اخبارقزوین

جلسه شورای اقامه نماز آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان قزوین، جلسه شورای اقامه نماز و قرآن و عترت آموزش و پرورش استان در محل اداره کل آموزش و پرورش در مورخه نوزدهم شهریور ماه برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: ۱۲۳ آموزشگاه در استان قزوین فاقد نمازخانه هستند که باید برای احداث نمازخانه در این واحدها تصمیم‌گیری شود و در این رابطه باید شهرداری‌ها هم پای کار بیایند و تا پایان سال جاری برای ساخت ۳۰ نمازخانه اقدام شود.

عباس کاظمی در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: بنیاد برکت ظرفیتی است که می‌شود برای جبران عقب‌ماندگی سرانه آموزشی به صورت مشخص در البرز استفاده کرد تا این عقب ماندگی کاهش یابد.

کاظمی تصریح کرد: موضوع دیگر حضور امام جماعت در مدارس جهت اقامه نماز است که باید در این راستا جلسات لازم برگزار شود و این موضوع ساماندهی گردد.

وی عنوان کرد: توجه به موضوع اقامه نماز در مدارس امری واجب و ضروری است که باید به آن توجه شود چراکه نماز جزو واجبات است و اگر به درستی به جای آورده نشود بقیه امور لنگ خواهد ماند.

جلسه شورای اقامه نماز آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شددر ادامه مدیر ستاد اقامه نماز استان گزارشی از اولین نشست هم‌اندیشی راهکارهای حمایت از برنامه‌های اقامه نماز در مدارس مناطق کم برخوردار را ارائه کرد و خواستار تشکیل جلسه متناظر آن در استان شد.

موسوی تاکید کرد: دوره های توانمند سازی برای ائمه جماعات برگزار گردد تا جوابگویی شبهات دانش آموزان در مدارس باشند و هر چه بهتر به نتیجه رسیدن در تأمین و پرداخت حق‌الزحمه به‌موقع ائمه جماعات کوشا باید بود.

وی به حل مشکل تامین هزینه و مشکل جدی مدارس اشاره کرد و گفت: دانش آموزان برای خواندن نماز به نمازخانه نیاز دارند و باید احداث نمازخانه در مدارس فاقد نمازخانه توسط خیرین مدرسه‌ساز و شهرداری‌ها صورت پذیرد. و هم چنین اعزام روحانیون دستگاه‌ها و روحانیون شاغل به مدارس جهت اقامه نماز یک روز در هفته در مورد جبران کسری امام جماعت راهکار مناسبی است.

جناب آقای کاظمی معاون استاندار ضمن تأیید پیشنهادهای حجت الاسلام و المسلمین موسوی خواستار پیگیری پیشنهاد مطروحه بخصوص تشکیل نشست هم‌اندیشی مذکور در استان شد. و مقرر گردید دستگاه‌ها و نهادها و کسانی که می‌توانند در رفع مشکلات نماز آموزش‌وپرورش اثرگذار و مساعدت نمایند دعوت شوند و جلسات در دفتر معاون استاندار و به دبیری ستاد اقامه نماز تا رسیدن به نتیجه پیگیری شود.

جلسه شورای اقامه نماز آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا