اخباریزد

نشست آموزشی نماز ویژه کارمندان جمعیت هلال احمر استان یزد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان یزد، در روز چهارشنبه نوزدهم مهر ماه، نشست آموزشی معارف نماز ویژه کارمندان جمعیت هلال احمر استان یزد با حضور استاد مرکز تخصصی نماز قم حجت الاسلام و المسلمین رشیدی و سازمان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین رشیدی گفت: شایان ذکر است که برپایی و اقامه نماز با خواندن نماز تفاوت دارد. اقامه نماز به این معنا است که در همه عرصه‌ها، نماز معیار و شاخص ما باشد. یعنی صداقت، اتکا به خداوند، خروج از دایره شرک و مواردی از این قبیل، سرلوحه اقدامات ما قرار گیرند و تمام فعالیت‌های حکومت بر اساس آنها تعریف شود. مثلاً در اقتصاد، بحث فراهم آوردن و بسترسازی نماز به صورت مبارزه و ریشه‌کن کردن فقر تجلی می‌یابد.

وی افزود: فقر یکی از عمده‌ترین نگرانی‌های بشر در طول زندگی است و با وجود آن مسیر ما به سمت نماز که مهم‌ترین عرصه تعالی و بندگی خداوند است، هموار نخواهد بود. چنانچه دولت بتواند فقرزدایی کند، در راه مبارزه با کفر نیز موفق خواهد بود؛ چراکه مطابق رساله حقوق امام سجاد (علیه السلام) سامان جامعه در گرو ریشه‌کن کردن فقر است و پیغمبر اکرم نیز فرموده‌اند: «کاد الفقر أن یکون کفراً؛ نزدیک است که فقر به کفر بینجامد». اگر دولت بتواند فقرزدایی کند و در سیاست آرامش را حاکم سازد، جامعه خودبه‌خود به سمت نماز سوق داده خواهد شد که همان شاکله فطری هر انسانی است.

رشیدی در پایان خاطر نشان کرد: از دقت در آیه ۴۱ سوره حج به این مطلب رهنمون می­شویم که مسئولیت اصلی و ابتدایی به پا داشتن نماز بر عهده کارگزاران حکومتی است؛ زیرا آنان به صورت مستقیم امور مردم را به دست گرفته و برایشان تصمیم‌گیری می کنند؛ یا حداقل می­توان گفت که الگوگیری و تأثیرپذیری مردم از زمامداران یک واقعیت اجتماعی است. امام علی (علیه السلام) نیز کارگزاران حکومتی را مسئول مستقیم اجرای این‌دست از فرامین الهی می دانستند؛ چه آنکه خود آن حضرت فرموده‌اند: «الأعمالُ تُستقیمُ بالعُمّال».

نشست آموزشی معارف نماز ویژه کارمندان جمعیت هلال احمر استان یزد نشست آموزشی معارف نماز ویژه کارمندان جمعیت هلال احمر استان یزد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا