لرستانمهدویت

اجرای بیست و پنج برنامه به‌مناسبت دهه مهدویت در لرستان

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان لرستان، حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی‎ موعود(عج) استان لرستان در گفت‌‌وگو با سایت خبری ایکنا برنامه های دهه مهدویت را تشریح کرد .

حجت الاسلام چراغی از اجرای ۲۵ برنامه ویژه دهه مهدویت در استان خبر داد و اظهار داشت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های مهدویت ویژه والدین و فرزندان آنها، آذین‌بندی ادارات، معابر و خیابان‌ها، برگزاری مسابقه کتابخوانی، تولید برنامه‌های ویژه مهدویت در صدا و سیما با حضور کارشناسان مهدویت اشاره کرد.

چراغی ادامه داد: در دهه مهدویت همچنین جشنواره «شعر مهدوی» ویژه کودکان و نوجوانان را داریم که این برنامه با مشارکت بنیاد مهدویت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون مساجد و آموزش و پرورش اجرا می‏‌شود.

مدیر بیناد فرهنگی امام مهدی موعود(عج) لرستان اجرای برنامه قرائت وصیت‌نامه مهدوی شهدا، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، برپایی جشن در روستا با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی، امور عشایر و روستایی و بخشداری، اعزام روحانیون به مساجد و مدارس واقع در نقاط حاشیه‌ای شهر را از دیگر برنامه‌های دهه مهدویت در استان برشمرد و ادامه داد: همچنین به همین مناسبت پویش نذرنان در مناطق محروم استان را خواهیم داشت و در بقاع متبرکه نیز مراسم جشن و سخنرانی برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: احیای شب نیمه شعبان در مساجد و بقاع متبرکه، برگزاری جشنواره شعر میر کائنات، آغاز فراخوان جشنواره ملی «دانشجوی منتظر»، اعزام اکیپ‌های پزشکی به مناطق محروم با کمک دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی استان، برگزاری دوره‌های مهدویت ویژه کارکنان ادارات، نورافشانی آسمان شهر در شب نیمه شعبان، دوره‌های توانمندسازی مربیان پرورشی و مربیان مهدویت و همچنین برگزاری دوره‌های تربیت مربی یاران موعود را در برنامه داریم.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: در دهه مهدویت به‌ویژه در سالروز ولادت با سعادت امام مهدی(عج) در نظر داریم موکب‎هایی را در سطح شهر خرم‌‌آباد برپا و از مردم پذیرایی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا