خراسان شمالی

برای دعوت به نماز باید رفتار سازی کنیم

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، کارگاه آموزشی شیوه های دعوت فرزندان به نماز ویژه کارکنان اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی و ادارات شهرستانها با حضورمدیرکل،معاونین، روسای ادارات و کارکنان با تدریس حجت الاسلام ایزدی از اساتید مرکز تخصصی نماز مشهد ظهر روز پنجشنبه یکم دیماه در محل سالن کنفرانس اداره کل برگزار شد.

 محسن رعنائی مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان شمالی ضمن عرض خیر مقدم اظهارداشت : هر چقدر شناخت انسان از خود بیشتر شود ، منجر به خدا شناسی بیشتر می شود.

رعنائی ضمن تاکید بر اهمیت اقامه نماز گفت: باید تلاش کنیم شناخت از خود را افزایش دهیم تا بتوانیم در عبادت خداوند نیز ساعی باشیم.

حجت الاسلام ایزدی در این کارگاه آموزشی با اشاره به شیوه های نوین دعوت و تشویق فرزندان به نماز، اظهارداشت: دعوت به نماز نباید با مبانی سطحی به فرزندان آموزش داده شود بلکه باید به فلسفه خواندن نماز عمیق تر نگریسته شود.

وی در ادامه تشریح و بررسی انواع مزاجهای گرم و سرد ادامه داد: روی آوردن به عبادت و معنویات از دیدگاه طب  مزاج شناسی ، مزایای زیاد روحی و جسمی دارد که لازم است بدانیم و به فرزندانمان بیاموزیم.

استاد مرکز تخصصی نماز استان خراسان رضوی ضمن تاکید بر اهمیت فریضه نماز خاطرنشان کرد: در دیدگاه های تربیتی سوق دادن نوجوانان و جوانان به سمت نماز و عبادت ، ایجاد شخصیت در فرزندان و به کارگیری از راهکارهای تشویقی در اولویت قراردارد.

وی همچنین به مزایای اقامه هر یک از نمازهای واجب ، مستحبی و یومیه و شبانه پرداخت و ارتباط  هر یک از این نمازها با حوزه طب اسلامی و مزاج شناسی را با ذکر احادیث تبیین و تشریح نمود.

حجت الاسلام ایزدی در این کارگاه آموزشی در جمع کارکنان اداره کل بیمه سلامت و ادارات شهرستان به تشریح انواع مزاجها و ارتباط آن با عبادت ، معنویات  و نماز پرداخت که با استقبال بالای کارکنان مواجه شد.

در پایان کارکنان با ذکر سوالات در حوزه نماز ازحضور این استاد تخحصصی نماز بهره مند شدند.

برای دعوت به نماز باید رفتار سازی کنیم برای دعوت به نماز باید رفتار سازی کنیم برای دعوت به نماز باید رفتار سازی کنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا