اخباراصفهانبوشهرچهار محال و بختیاریفارسکهگیلویه و بویراحمدیزد

جلسه شورای برنامه ریزی منطقه سه ستاد اقامه نماز کشور در یزد برگزار شد

به گزارش روابط‌ عمومی ستاد اقامه نماز استان یزد، در روز پنج شنبه چهارم آبان ماه، سومین جلسه شورای برنامه ریزی ستاد اقامه نماز منطقه ۳ کشور به میزبانی شهر تاریخی یزد با حضور مدیران ستاد اقامه نماز استان های یزد، چهار محال و بختیاری، اصفهان، قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس و معاون آموزش استان بوشهر در سالن جلسات شهید علی اصغر شایق برگزار شد.

این جلسه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین قاسمی مدیر ستاد اقامه نماز استان کهکلویه و بویراحمد برگزار و با  هدف بررسی برنامه های مطرح شده برای اجلاس های استانی نماز در دستور کار قرار گرفت.

در این جلسه مدیران ستاد اقامه نماز استان های منطقه ۳ کشور به بیان نظرات خود پیرامون برنامه های مطرح شده اجلاس نماز کشوری پرداختند و در خصوص تعیین شاخص های معرفی مدیران برتر نمازی اجلاس های استانی نماز بحث و تبادل نظر کردند.

و در پایان منصور سرگزی معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور در گفتگوی تلفنی با اعضا گفت: در برگزاری اجلاس سراسری نماز در استان یزد، سازمان و اداراتی چون؛ آموزش و پرورش، ورزش جوانان، وزارت علوم، نهاد رهبری در دانشگاه ها، کانون پرورشی و سازمان تبلیغات اسلامی نقش داشته باشند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در هفته های منتهی به اجلاس سراسری نماز کمیسیون های تخصصی و دوره آموزشی دبیران نماز تشکیل شود.

سرگزی افزود: انتخاب مدیر نمونه نمازی، دانشگاه نمونه نمازی و مدرسه غیر دولتی نمونه حائز اهمیت است.

سومین جلسه شورای برنامه ریزی ستاد اقامه نماز منطقه ۳ کشور در یزد

رئیس شورای برنامه ریزی ستاد اقامه نماز منطقه ۳ کشور خاطر نشان کرد: بی‌توجهی افراد به نماز، در وهله اول، مانع درونی دارد. به این معنا که آسیب‌های درونی خود فرد، مانع حضورش در اقامه نماز است. دانستن آنها و برنامه‌ریزی برای مقابله با آنها و کم‌رنگ کردنشان، از اهمیت فراوانی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی مدیر دارد.

سومین جلسه شورای برنامه ریزی ستاد اقامه نماز منطقه ۳ کشور در یزد

حجت الاسلام و المسلمین موسوی مدیر ستاد اقامه نماز یزد اظهار کرد: بررسی موانع اقامه نماز در محیط سازمانی و اداری و کشف گره‌های معرفتی، سهم قابل توجهی در برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی نماز در جامعه، به‌ویژه ادارات دارد. تحلیل و بررسی آسیب‌ها و چالش‌های اقامۀ نماز، به فهم بهتر و واقع‌بینانه‌تر وضعیت نماز در جامعه یاری می‌رساند و در سطح برنامه‌ریزی، زمینه را برای برنامه‌های درست‌تر و اثرگذار فراهم می‌کند.

سومین جلسه شورای برنامه ریزی ستاد اقامه نماز منطقه ۳ کشور در یزد

مدیر ستاد اقامه نماز اصفهان گفت: نمی‌شود از کیفیت نماز در ادارات سخن گفت و راهکارهای ترویج فرهنگ‌ آن را در فضای کاری و شغلی طرح کرد، ولی از آسیب‌هایی که برنامه‌ها، راهبردها و فعالیت‌های مذهبی را تهدید می‌کند، تغافل ورزید. اگر چنین شود، گفت‌وگوها، بحث و بررسی‌ها و برنامه‌ها، سطحی و غیرواقع‌بینانه خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا