اخبارکرمان

حرکت‌های پیش از انقلاب براساس دستورات دینی بوده و رنگ‌ و بوی معنوی داشته و دارد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان کرمان حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور، مدیر ستاد اقامه نماز استان و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) کرمان، در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد اقامه نماز و بنیاد مهدویت کرمان ، به‌ مناسبت دهمین روز از دهه مبارک فجر به‌ نام «انقلاب اسلامی: نماز، انتظار، عدالت‌گستری»، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از مکتب اسلام و اهل‌بیت(ع) است و حرکت‌های پیش از انقلاب براساس دستورات دینی بوده و رنگ‌ و بوی معنوی داشته و دارد.

وی افزود: بررسی حرکت‌های پیش از انقلاب نشان می‌دهد که این حرکت‌ها بیشتر از مساجد آغاز می‌شد و شعارهای مردمی نیز شعار‌های دینی بود؛ فکر مردم برگرفته از دین اسلام و آموزه‌های آن بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن تلاش کرد این معنویت را مورد هدف قرار دهد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمان با اشاره به تلاش دشمن برای آسیب رساندن به مهمترین محورهای انقلاب اسلامی یعنی مسئله رهبری، مردم و مکتب اسلام‌، گفت: دشمن برنامه‌ریزی و تلاش کرد تا هم مکتب اسلام را زیر سؤال ببرد و هم به مردم آسیب برساند تا آنها را از نظام و انقلاب جدا کنند که در هیچ کدام از آنها توفیق نداشت.

وی ادامه داد: یکی از راهبردهای دشمن برای آسیب رساندن به مکتب اسلام و مسائل دینی این است که در موضوعات مربوط به اهل‌بیت(ع)، نماز و قرآن شبهه ایجاد می‌کند زیرا به دنبال عدم معنویت مردم هستند اما در مقابل این اقدامات جمهوری اسلامی برای موضوع نماز که نمادی از معنویت جامعه است اقدامات خوب و مؤثری را انجام داده که از جمله آنها می‌توان به فراهم آوردن زیرساخت‌های اقامه نماز اشاره کرد.

حجت‌الاسلام عرب‌پور اظهار کرد: یکی از مهمترین زیرساخت‌های اقامه نماز ساخت نمازخانه‌های متعدد بین‌راهی است که اگرچه در حال حاضر برای نگهداری از آنها و یا در موضوع بهداشت این نمازخانه‌ها مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود اما در ساخت این نمازخانه‌ها قدم‌های خوبی برداشته شده است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمان ترویج فرهنگ نماز را از دیگر اقدامات جمهوری اسلامی در حوزه ارتقای معنویت در جامعه برشمرد و افزود: تاکنون ۲۹ اجلاس سراسری نماز برگزار شده است. پیام‌هایی که رهبر معظم انقلاب در این اجلاسیه‌ها صادر می‌کنند بُعد معنوی دارند که باید به عنوان راهبردهای ترویج فرهنگ نماز مورد توجه قرار گیرند.

وی توجه ویژه برای ترویج معنویت و در رأس آن نماز را در جامعه ضروری دانست و گفت: همانگونه که معنویت مردم در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش مهمی داشت برای حفظ انقلاب نیز مؤثر هستند به دلیل این اهمیت است که در دهه فجر یک روز به نام نماز و معنویت نام‌گذاری شده است زیرا نماز در جامعه ما اثر‌گذار است و سبب بالا بردن معنویت جامعه می‌شود.

مسئول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کرمان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه انتظار نیز سبب امیدبخشی در جامعه می‌شود، تصریح کرد: مفهوم انتظار انسان را آماده می‌کند برای روزی که همه چیز براساس معنویت و اخلاق شکل می‌گیرد.

وی اظهار کرد: موضوع انتظار این ظرفیت را به ما می‌دهد که سبک زندگی مهدوی داشته باشیم؛ داشتن سبک زندگی مهدوی ما را برای داشتن یک زندگی ارزشی و ارزشمند هدایت می‌کند و تأثیرگذار است. همان‌گونه که نماز در بُعد معنوی انقلاب بسیار مهم و اثرگذار بود مسئله انتظار و مهدویت در امیدبخشی به جامعه و سبک زندگی مهدوی بسیار مفید و مؤثر است

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا