اخبارسیستان و بلوچستان

دوره آموزشی طرح سلامت معنوی در سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان سیستان و بلوچستان، صبح روز چهارشنبه مورخ ششم دیماه، جلسه هم اندیشی پیرامون دوره آموزشی طرح سلامت معنوی ویژه پرستاران و کادر درمانی علوم پزشکی با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی، مدیر ستاد اقامه نماز استان و کارشناسان مربوطه و تمامی اعضاء برگزار شد.

طرح سلامت معنوی
طرح سلامت معنوی

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین مهران رییس دفتر نهاد رهبری ضمن عرض تسلیت ایام وفات حضرت ام البنین (س) با اشاره به نقش نماز در آرامش معنوی در انسان، گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا با مهیا نمودن زمینه برگزاری هر چه باشکوه تر طرح سلامت معنوی در تمامی سطوح(بهیاران،پرستاران،دانشجویان و اساتید دانشگاه و حتی کادر درمانی) در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نورانی این فریضه الهی نقش مؤثری برداریم.

در ادامه سنجرانی مدیر ستاد اقامه نماز استان  در خصوص اهمیت برگزاری دوره سلامت معنوی در دانشگاه علوم پزشکی گفت: با توجه به اینکه برای بیمارانی که مشکلات حرکتی دارند و یا به هردلیلی نمی‌توانند بصورت مستقل نماز بخوانند یک همراه و یک همیار نیاز است.

وی گفت: لذا ستاد اقامه نماز کشور و وزارت درمان و آموزش پزشکی برنامه آموزشی را در تفاهم نامه کشوری مصوب کرده اند که پزشکان، پرستاران و کادر درمان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مهارت لازم حهت کمک به بیماران در راستای اقامه نماز را بصورت کامل و جامع آموزش خواهند دید.

اشاره کرد: دوره طرح سلامت معنوی در سال های قبل در دانشگاه علوم پزشکی با حضور دکتر قربانی برگزار شده است که از کیفیت بالایی برخوردار بود بطوری که استقبال خوبی از این دوره شده بود و حتی ویژه اساتید دانشگاه نیز در شیفت عصر برگزار شد. انتظار میرود تا با همکاری و همیاری یکدیگر بتوانیم دوره را در سطح خوبی در استان برگزار کنیم.

در ادامه غزنوی رییس دانشگاه علوم پزشکی با اعلام آمادگی جهت برگزاری این دوره عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی آمادگی کامل را جهت برگزاری این دوره را دارا می‌باشد با توجه به اینکه در پیک امتحانات دانشجویان قرار است دوره برگزار شود لذا تمام سعی و تلاش ما این است برای دانشجوهای جدید نیز دوره برگزار شود.

دی در ادامه دستور داد تا مقدمات برگزاری دوره به زودی فراهم شود و با هماهنگی ستاد اقامه نماز این دوره در اسرع وقت اجرا شود.

غزنوی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان  در پایان تصریح کرد: نگاه دانشگاه نیز به امر نماز نگاه ویژه ای است که امیدواریم با همکاری دو مجموعه بتوانیم قدم های موثری در این راستا برداریم. و آمادگی خود را برای برگزاری دوره آموزشی طرح سلامت معنوی ویژه پرستاران و کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا