اخبارالبرزتهرانسمنانقمگلستانگیلانمازندرانمعاونت ‌برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی

دومین جلسه شورای برنامه ریزی منطقه یک ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز قم، دومین جلسه شورای برنامه ریزی منطقه یک ستاد اقامه نماز کشور با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور و مدیران استان‌ های قم، مازندران، گلستان، گیلان، سمنان، تهران، البرز به میزبانی ستاد اقامه نماز قم برگزار شد.

طرح بومی سازی برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی

دومین جلسه شورای برنامه ریزی منطقه یک ستاد اقامه نماز کشور

معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز به ساختار ستاد اقامه نماز و اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و گفت: تصویب اساسنامه در شورای عالی فرهنگی از جمله اقدامات ستاد اقامه نماز کشور در حوزه تصویب جایگاه حقوقی ستاد اقامه نماز است.

سیدعلی مهدیان در ادامه به تدوین سند ملی مسجد اشاره و خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد یکی از دستگاه‌ها و نهادهای دخیل در تدوین سند ملی مسجد ستاد اقامه نماز باشد.

تشریح انتظارات مدیران استان‌ها از ستاد اقامه نماز کشور و بالعکس از دیگر مباحث مطرح شده در این خصوص بود.

دستاوردها و فعالیت‌های شورای اقامه نماز استان‌ها

دومین جلسه شورای برنامه ریزی منطقه یک ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم در این جلسه به برگزاری اجلاس استانی نماز با حداکثر همکاری دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: با تاکیدات استاندار دستگاه‌ها همکاری قابل توجهی را با ستاد اقامه نماز در برگزاری این اجلاس داشتند.

سید مهدی قریشی در ادامه به تاکیدات استاندار و معاونین به اهتمام به نماز در جلسات اشاره کرد و گفت:‌ در بخشنامه‌های متعدد بر عدم تداخل جلسات با وقت نماز و حضور مدیران دستگاه‌ها در نماز جماعت دستگاه‌ تاکید شده است.

وی در ادامه به وضعیت مجتمع‌های بین راهی استان اشاره و خاطر نشان کرد: مجتمع‌های بین راهی استان وضعیت خوبی دارند و با تاکیدات مستمر در استان شاهد اهتمام مضاعف مجتمع‌ها در حوزه نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی هستیم.

مرکز تخصصی نماز

دومین جلسه شورای برنامه ریزی منطقه یک ستاد اقامه نماز کشور

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل ولی خانی مدیر مرکز تخصصی نماز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند کاری این مرکز خاطر نشان کرد: اثرگذاری دوره‌های کوتاه مدت بیش از دوره‌های بلندمدت است و از این سو دوره‌های یکساله را احیا کردیم تا شاهد تربیت اساتید متخصص در حوزه های مختلف در امر نماز باشیم.

وی در ادامه به به‌روز رسانی سایت و فضای مجازی محتویات و ساختار سایت این مرکز اشاره کرد و گفت: سایت مرکز به سمت و سویی می‌رود که به عنوان سایت مرجع مورد استفاده مخاطبین قرار خواهد گرفت.

دومین جلسه شورای برنامه ریزی منطقه یک ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد

حجت الاسلام محمدرضا شمس الدین مدیر ستاد اقامه نماز استان سمنان در این خصوص به استفاده تخصصی از ظرفیت اساتید اشاره کرد و گفت: سطح بندی اساتید موجب اثرگذاری مضاعف در برگزاری دوره‌ها، نشست‌ها و همایش‌ها خواهد بود.

قاسم محمدی مدیر ستاد اقامه نماز استان گلستان نیز به استفاده از ظرفیت اساتید بومی و متخصص در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: حضور اساتید تخصصی نماز از اقشار مختلف موجب ایجاد جاذبه در مخاطب خواهد شد.

دومین جلسه شورای برنامه ریزی منطقه یک ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوطالب حجازی مدیر ستاد اقامه نماز استان گیلان استفاده از ظرفیت اساتید بومی و در امتداد آن استفاده از ظرفیت اساتید مرکز تخصصی نماز را عاملی موثر در اثر پذیری مخاطبین دانست.

دومین جلسه شورای برنامه ریزی منطقه یک ستاد اقامه نماز کشور برگزار شدحجت الاسلام و المسلمین عباسعلی ابراهیمی مدیر ستاد اقامه نماز استان مازندران نیز در این خصوص با تاکید بر لزوم به روز آوری راهکار‌ها و همسان‌سازی با نسل نو خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط روز جامعه و آثار فضای مجازی و رسانه بر نوجوانان و جوانان، تولیدات در فضای مجازی و آثار چندرسانه‌ای، می‌بایست مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

دومین جلسه شورای برنامه ریزی منطقه یک ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین نور محمدپور مدیر ستاد اقامه نماز استان تهران بر عنایت ویژه به حوزه اتباع تاکید کرد و گفت: استفاده از طلاب اتباع در برگزاری دوره‌های نمازی مورد توجه قرار گیرد تا اثرگذاری مضاعفی در بین دانش آموزان و دانشجویان اتباع داشته باشد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: انتشار وصایا و اهتمام شهدا به نماز در حوزه دانش آموزان بسیار موثر است.

دومین جلسه شورای برنامه ریزی منطقه یک ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل مرادی مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز نیز بر آموزش مدیران و برگزاری دوره‌های سلامت معنوی تاکید کرد و گفت: مدیران نمازی، دستگاه‌های نمازی را به ارمغان خواهند آورد.

ظرفیت‌های بومی استان‌ها

دومین جلسه شورای برنامه ریزی منطقه یک ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد

غلامرضا رضائیان مسئول یاوران نماز قم نیز در ادامه به تشریح اقدامات و جلسات برگزار شده پرداخت و گفت: برگزاری نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی، بازدید از مدارس و احصا نیازها و ارائه راهکار، تشکیل هسته مشاوران جوان و هیات اندیشه ورز را از جمله اهم اقدامات ستاد اقامه نماز قم در حوزه یاوران نماز است.

دومین جلسه شورای برنامه ریزی منطقه یک ستاد اقامه نماز کشور

در پایان مدیر ستاد اقامه نماز استان قم و دبیر شورای برنامه ریزی منطقه یک کشور به جمع بندی مطالب مطرح شده و موضوعات پیشنهادی اعضای جلسه پرداخت و گفت: همه مدیران نقش و تاثیرات شورای اقامه نماز در استان ها را حائز اهمیت دانسته و حضور شخص استاندار به عنوان رئیس جلسه بسیار مهم است.

حجت الاسلام و المسلمین علی عرب‌پور در ادامه توجه به نماز شهرستان ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به عدم وجود ساختار مناسب می‌بایست ساختارمند سازی شهرستان ها مورد عنایت قرار گیرد.

وی در ادامه به محوریت قرار دادن ستاد اقامه نماز در کارگروه نظارت و بررسی نمازخانه های بین راهی اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌ها و حمایت استانداری به عنوان دستگاه حاکمیتی می‌بایست به عنوان محور اصلی نظارت ها قرار بگیریم تا شاهد اثرگذاری این کارگروه باشیم.

حجت الاسلام عرب‌پور شناسایی ظرفیت دستگاه ها در تدوین تفاهم نامه های بومی را قابل تامل دانست و افزود: هر استان می‌بایست با توجه به ظرفیت‌های استان و ظرفیت‌های دستگاه‌های موجود به انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها بپردازد.

وی گفت: در موضوع دهه ترویج فرهنگ نماز صدا و سیما، نشریات، تریبون های جمعه و جماعات، پیام رسان ها و فضای مجازی می‌بایست به پیشبرد برنامه های دهه نماز کمک کنند.

بررسی دستاورد‌ها و فعالیت‌های شوراهای اقامه نماز استان‌ها و شهرستان‌ها و نظارت بر ظرفیت‌های اقامه نماز در محورهای مواصلاتی از جمله محورهای این جلسه بود.

در پایان این نشست ضمن تقدیر از زحمات مدیر ستاد اقامه نماز استان مازندران، مدیر ستاد اقامه نماز استان قم طی حکمی از سوی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، به عنوان دبیر شورای برنامه‌ریزی منطقه یک ستاد اقامه نماز منصوب شد.

دومین جلسه شورای برنامه ریزی منطقه یک ستاد اقامه نماز کشور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا