اخبارهمدان

شورای اقامه نماز استان همدان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان همدان، شورای اقامه نماز استان همدان باحضور آیت الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی حسنی حلم مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان، مدیران و مسئولین استانی روز سه شنبه نهم آبان در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه آیت الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان ضمن خوش‌ آمدگویی خدمت مدعوین با بیان اهمیت نماز در مدارس بیان کرد: نماز در مدرسه جزء اولویت‌ها می باشد چون باعث تربیت صحیح می‌شود و علاوه‌ بر این جایگاه تعلیم و تربیت را ارتقا می‌دهد و روابط معلم و دانش‌آموز را مستحکم می‌سازد. وی افزود: باید توجه داشت نماز در مدارس به مراتب مهمتر از ادارات می باشد و امیدواریم طبق توافقات انجام گرفته بین ادارات و دستگاه های اجرایی با آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز بتوانیم حداقل دو روز در هفته ائمه جماعات ادارات را به مدارس فاقد روحانی اعزام کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به مباحث تبلیغی در مدارس گفت: در طرح امین حدود ۴۸۰ نفر از روحانیون را داریم که مباحث تبلیغی را انجام می دهند و امیدواریم با هماهنگی های انجام شده، این عزیزان را به مدارس اعزام کنیم تا در مورد مباحث نمازی بتوانند با دانش‌آموزان در صف‌های صبحگاهی به گفتگو بپردازند.

شورای فوق العاده اقامه نماز استان همدان برگزار شد

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین شاکری کارشناس نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان همدان توضیحاتی در خصوص بومی سازی برنامه های اقامه نماز طبق توافقنامه در دستگاه ها، رونق بخشی نماز در مدارس، اعزام ائمه جماعات به مدارس فاقد روحانی، بارگذاری مدارک در سامانه سجاده، تولید محتوا در بحث اقامه نماز و مهدویت و… بیان کرد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین ملیحی کارشناس فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز استان همدان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های فرهنگی و آموزشی صورت گرفته در سال جاری نکاتی در مورد تفاهم نامه های صورت گرفته در خصوص دوره های آموزشی باموضوع نمازی در ادارات، مسابقه کتابخوانی باموضوع نماز در سیره امام رضا(ع)، جشنواره سراسری «فجر تا فجر» و فراخوان اجلاس سراسری نماز نکاتی را بیان کرد.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی حسنی حلم مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان، با اشاره به اهمیت نماز در مدارس بیان کرد: اگر نماز در آموزش و پرورش جدی گرفته شود تاثیر آن‌را در مدارس شاهد خواهیم بود و نباید فراموش شود در منابع دینی ما نیز به نماز در خانواده تأکید بسیار شده است.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه های ما ارتباط با افراد معتمد در روستاها جهت اقامه نماز در آنجا می باشد که امیدواریم با برگزاری جلسات و همایشات بتوانیم ارتباط قوی با این عزیزان برقرار کنیم.

مدیر ستاد اقامه نماز در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز با موضوع «خانه،مدرسه، مسجد و دانشگاه»، تشریح کرد: در آذر ماه سال جاری اجلاس کشوری سراسری نماز برگزار خواهد شد که با هماهنگی ها صورت گرفته و جلسات متعدد با استانداری و فرمانداری های شهرستان درتلاش هستیم تا اوایل آذر سال جاری بتوانیم اجلاس نماز را بصورت استانی و شهرستانی برگزار کنیم.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه مدیران و نمایندگان ادارات و دستگا‌ه‌های متولی به ارائه نظرات خود درخصوص اعزام ائمه جماعات به مدارس فاقد روحانی، طرح امین، همکاری های لازم با آموزش و پرورش در مباحث دینی و… به بحث و گفتگو پرداختند.

شورای فوق العاده اقامه نماز استان همدان برگزار شد

شورای فوق العاده اقامه نماز استان همدان برگزار شد شورای فوق العاده اقامه نماز استان همدان برگزار شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا