اخبارمازندران

نشست تخصصی شیوه های دعوت به نماز ویژه ائمه جماعات راه آهن شمال برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز مازندران، نشست تخصصی شیوه های دعوت به نماز ویژه ائمه جماعات اداره کل راه آهن شمال با حضور حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی مدیر ستاد اقامه نماز استان مازندران، رحمان معصومی مدیر کل راه آهن شمال ۱ و ائمه جماعات ایستگاههای راه آهن شمال، روز دوشنبه هشتم آبان ماه در اداره کل راه آهن شمال برگزار شد.

در ابتدای این نشست مدیرکل راه آهن شمال، طی سخنانی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در سازمان‌ها و لزوم بکارگیری نیروهای متخصص در این بخش گفت: راه آهن شمال با توجه به اینکه یک دستگاه کاملا فنی و تخصصی است ولی برای موضوعات فرهنگی و هنری و مذهبی برنامه عملیاتی و قابل اجرا دارد.

وی طی گزارشی به برنامه های انجام شده در خصوص ساماندهی مساجد و نمازخانه‌ها در ایستگاه‌ها پرداخت و گفت: طی سالیان اخیر اکثر مساجد و نمازخانه‌ها در ایستگاه‌ها بازسازی و تجهیز شد و تمامی ایستگاهها در اوقات فریضه الهی، نماز جماعت برگزار می شود.

در ادامه این نشست حجت الاسلام مدیر ستاد اقامه نماز استان مازندران با اشاره به لزوم ارتقاء فرهنگ نماز در جامعه اسلامی و انجام فریضه امر بمعروف و نهی از منکر توسط همه اقشار جامعه، از زحمات و تلاش‌های ائمه جماعات ایستگاه‌های راه آهن شمال تقدیر کرد.

مدیر ستاد اقامه نماز ضمن قدردانی از مدیر کل راه آهن شمال و ائمه جماعات این حوزه و تاکید بر بهره گیری آنان ازفرصتها در ارتباط با تبلیغ، بویژه بانوجوانان و نیز منابع معارف نماز درارتقاء سطح آگاهی آنان نسبت به شیوه های دعوت به نماز وتلاش در جهت جهاد تبیین، مطالبی را بیان داشت .

حجت الاسلام ابراهیمی بابیان اینکه ترویج نماز با فراهم کردن سازوکار اقامه نماز جماعت درجامعه امکان پذیر خواهد بود افزود: آثار و برکات نماز در نزول رحمت الهی، رعایت تقوای فردی واجتماعی، التزام عملی به ترویج مصادیق معروفات و زدودن منکرات از مولفه های بسیار مهم جهت فرهنگ سازی امر نماز در جامعه خواهد بود.

نشست تخصصی شیوه های دعوت به نماز ویژه ائمه جماعات راه آهن شمال برگزار شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا