اخبارخراسان رضوی

اجرای طرح «نماز کلید بهشت» ویژه بیش از ۹۰۰۰ سوادآموز در خراسان رضوی

معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: طرح« نماز کلید بهشت» با حجم ابلاغی ۹ هزارو ۷۳۳ نفر در استان شامل موضوعات احکام نماز، اذکار نماز و تلفظ الفاظ نماز در حال اجرا است.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز خراسان رضوی و به نقل از خبرگزاری ایکنا، زهرا شوشتری، معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در نشست خبری هفته سوادآموزی که دوم دی ماه، در محل نهضت سوادآموزی استان برگزار شد، بیان کرد: طی ۴۴ سال همراهی مردم با سوادآموزی اکنون در این جایگاه از سواد هستیم، براساس اعلام آمار یونسکو ۹۸درصد از مردم کشور در زمره باسوادان است.

وی افزود: با توجه به اینکه در ۴۰ سال گذشته جریان سوادآموزی در دنیا ۱۸درصد رشد داشته که این رشد در ایران ۲,۵درصد را شامل می‌شود.

معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: طرح‌هایی از جمله روخوانی قرآنی، نماز کلید بهشت، نماز، آموزش مهارت‌های کامپیوتری و… نیز در سوادآموزی انجام می‌شود، علاوه بر این نیز در بحث اتباع بیش از ۳۰۰۰ حجم ابلاغی برای استان در نظر گرفته شده بود که در این خصوص نیز حدود ۹۸درصد جذب داشتیم.

شوشتری با اشاره به ۲۷ هزار حجم ابلاغی استان افزود: این حجم ابلاغی نسبت به سال‌های گذشته چشمگیر است و پیگیری زیادی در حوزه جذب و شناسایی در حال انجام است.

وی در خصوص طرح‌های قرآنی سوادآموزی اظهار کرد: طرح «نماز کلید بهشت » با حجم ابلاغی ۹۷۳۳ نفر در استان در حال اجرا است. این طرح شامل موضوعات احکام نماز، اذکار نماز و تلفظ الفاظ نماز است و علاوه بر آن فلسفه نماز و مفاهیم نماز و هم‌چنین برپا داشتن نماز در خانواده و جامعه از جمله موضوعاتی است که در کتاب به آن پرداخته شده و سوادآموزان آن را فرامی‌گیرند.

معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این طرح با هدف ترویج معارف نماز و فرهنگ صحیح‌خوانی در بین آموزش‌دهندگان و سوادآموزان، تقویت میزان آشنایی مخاطبان با احکام نماز و تصحیح قرائت نماز سوادآموزان برگزار می‌شود.

شوشتری در خصوص رده سنی سوادآموزان، بیان کرد: بیشتر افرادی که در کلاس‌های سوادآموزی حضور پیدا می‌کنند، در رده سنی ۱۰ تا ۲۰ سال قرار دارند و در نظر داریم از گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردمی در حوزه شناسایی و جذب افراد بی‌سواد استفاده کنیم.

وی با اشاره به فعال بودن ۷۰۰ نفر در زمینه آموزش سوادآموزی، گفت: تعداد افرادی که در لیست همکاران ما قرار دارند، حدود ۱۲۰۰ نفر هستند و از این تعداد ۷۰۰ نفر فعالیت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا