اخبارایلام

گفتمان دینی با محوریت نمازشناسی در شهرستان دهلران استان ایلام برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان ایلام، گفتمان دینی با محوریت نمازشناسی با حضور حجت الاسلام و المسلمین موسوی امام جمعه دهلران در دبیرستان ۱۳آبان شهر موسیان در روز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه  با حضور مسئولین آموزش و پرورش بر گزار شد.

حجت الاسلام موسوی امام جمعه دهلران در ابتدای گفتمان دینی با محوریت نمازشناسی گفت:  والدین و معلمان نخستین و مهمترین الگوهای دینی فرزندان هستند که اصول تعلیمات دینی را به آن ها آموزش می‌دهند.

وی با بیان اینکه ترویج گفتمان دینی در جامعه با محوریت موضوع نماز یک ضرورت بوده  و خانه و مدرسه اصلی‌ترین مراکز برای اجرای آن هستند، اضافه کرد: والدین و معلمان نخستین و مهمترین الگوهای دینی فرزندان هستند که اصول تعلیمات دینی را به آنها آموزش می‌دهند.

موسوی بیان داشت : والدین باید قبل از دعوت کودکان به اقامه نماز و ادای فرائض دینی خودشان عامل به ان‌ها باشند و معلمان هم باید با استفاده از نقش محوری که در ذهن و روان دانش آموزان دارند برای ترغیب آن‌ها به اقامه نماز تلاش نمایند .

موسوی اظهار کرد: اقامه نماز در جامعه نیازمند پنج رکن اساسی تبلیغ، تعلیم، تمهید، تعمیق و تشویق افراد است و ستاد اقامه نماز نیز وظیفه اجرای این ارکان و ایجاد هماهنگی برای استفاده از ظرفیت مدارس و سایر دستگاه‌های اجرایی جهت اجرای آن را دارد.

وی اظهار کرد: هر کس در جامعه باید از همه توان و ظرفیتی که دارد برای ترویج فرهنگ اقامه نماز استفاده کند زیرا اصلاح فرهنگ جامعه از تک تک افراد اجتماع آغاز می‌شود.

حجت الاسلام موسوی در پایان گفتمان دینی با محوریت نمازشناسی اضافه کرد: مادران محور تعلیم و تربیت در محیط خانواده هستند و نقش مؤثر آن‌ها در تربیت دینی کودکان باعث شده تا اقدامات آن‌ها به عنوان مکمل طرح‌های تربیتی اجرا شده در آموزش و پرورش و جامعه در نظر گرفته شود.

گفتمان دینی به محوریت نمازشناسی در شهرستان دهلران استان ایلام برگزار شد گفتمان دینی به محوریت نمازشناسی در شهرستان دهلران استان ایلام برگزار شد گفتمان دینی به محوریت نمازشناسی در شهرستان دهلران استان ایلام برگزار شد گفتمان دینی به محوریت نمازشناسی در شهرستان دهلران استان ایلام برگزار شد گفتمان دینی به محوریت نمازشناسی در شهرستان دهلران استان ایلام برگزار شد گفتمان دینی به محوریت نمازشناسی در شهرستان دهلران استان ایلام برگزار شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا