اخبارحوزه ریاست

ابلاغ بخشنامه نماز ریاست جمهوری به وزارت آموزش و پرورش

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز، در راستای مکاتبه حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور به آیت الله سید ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری اسلامی ایران، در خصوص اجرای برنامه های ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در مدارس کشور، دفتر رئیس جمهور در نامه‌ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش نکات پیشنهادی را ابلاغ کرد.

استاد قرائتی در این نامه خواستار همت مضاعف در نماز دانشجویان و دانش آموزان، رفع موانع ترویج اقامه نماز در مدارس، حضور امام جماعت جذاب در مدارس، حضور مسئولین در مدارس و آموزش شیوه های دعوت به نماز و … شد.

در نامه ارسالی دفتر رئیس جمهور به وزارت آموزش و پرورش آمده است، وزارت آموزش و پرورش با همکاری ستاد اقامه نماز، روحانیون مناسب برای حضور در مدارس را شناسایی و ساماندهی کند و پرداخت حق ایاب و ذهاب روحانیون مدارس را پیگیری کنند.

برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی ترویج فرهنگ نماز با همکاری ستاد اقامه نماز به عنوان دوره ضمن خدمت در دانشگاه فرهنگیان ویژه معلمان قبل از ورود به مدارس و استفاده از روحانیون شاغل در دستگاه‌های اجرایی جهت رونق نمازهای جماعت مدارس فاقد روحانی از دیگر موارد ذکر شده در این نامه است.

در بخش دیگری از این مکاتبه بر برگزاری اجلاس‌های نماز و اقدامات فرهنگی ترویج فرهنگ نماز در مدارس، تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی جهت گفتگو با دانش آموزان و پاسخگویی به سوالات و شبهات آنان و پیگیری طرح امین توسط وزارت آموزش و پرورش سازمان اداری استخدامی و سازمان برنامه بودجه تاکید شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا