مدیریت روابط عمومی و اطلاع رسانی

معرفی مدیریت روابط عمومی

روابط عمومی از دل نیاز جامعه به نهادی پاسخگو و نهادی که بین مصالح فردی و منافع اجتماعی وفاق ایجاد کند سر برآورده و پا به عرصه حیات گذاشته است و لذا باید آیینه تمام نمای سازمان باشد. روابط عمومی در سازمان «سمت» در واقع حلقه ارتباطی بین مخاطبان و مجریان آن است و وظیفه انعکاس و انتقال دیدگاه‌ها و نظرات مسئولان و مخاطبان به یکدیگر را به عهده دارد، یعنی اطلاع‏‌رسانی و اطلاع‌‏یابی. به عبارت دیگر کار اصلی آن ساختن و بهبود روابط، اعم از درون‌‏سازمانی و برون‏‌سازمانی، است.

شناخت افکار عمومی، نحوه شکل‌گیری آن و راه‌های تغییر آن از دغدغه‌های اصلی روابط عمومی است. یکی از اهداف ما اثر‌گذاری به دور از مبالغه بر مخاطب است. روابط عمومی نوین از یک سو به ایجاد ارتباطی صمیمی میان کارکنان سازمان با یکدیگر و با مدیران آن و برقراری جو سرشار از تفاهم می‌اندیشد و از دیگر سو به ایجاد ارتباط با مخاطبان و اعتمادسازی و برای تحقق این اهداف از فناوری‌های نوین بهره می‌برد.

وظایف

  • مدیریت و تأمین محتوایی وب‌سایت ستاد
  • راه‌اندازی، مدیریت و تأمین محتوای سامانه‌ها و بسترهای ارتباطی و اطلاع‌رسانی مجازی
  • جمع‌آوری و انعکاس اخبار ستاد در رسانه‌ها
  • مشارکت در برپایی و حضور در نمایشگاه‌ها و همایش‌های مرتبط
  • اطلاع‌رسانی تازه‌های پژوهش و نشر ستاد
  • تهیه فهرست انتشارات ستاد(کلی و موضوعی) دو نوبت در سال
  • تهیه و تولید بسته‌های متنی و چندرسانه‌ای معرفی ستاد
  • مستندسازی وقایع ستاد
  • افکارسنجی و مدیریت بخش‌های ارتباط با مخاطبان
  • تدوین و ارائه گزارش‌های مرتبط ستادی
  • برنامه‌ریزی و برپایی مراسم در مناسبت‌های ملی و مذهبی و ستادی و تهیه مستندات و اقلام مرتبط
  • برنامه‌ریزی، مدیریت و مشارکت در فعالیتهای تبلیغی ستادی و تهیه اقلام تبلیغاتی
  • دریافت و انعکاس نظرات کارکنان و مرتبطین با ستاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا