اخبارکهگیلویه و بویراحمد

جلسه هم‌اندیشی نماز در مدارس گچساران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه وبویر احمد، جلسه هم‌اندیشی نماز در مدارس با حضور امام جمعه، دبیر ستاد اقامه نماز، معاون پرورشی آموزش و پرورش، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس حوزه علمیه برادران و خواهران و اساتید برنامه های فرهنگی ستاد اقامه نماز، شنبه بیست و نهم شهریور در دفتر امام جمعه شهرستان گچساران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عنایت هاشمی‌منش در جلسه هم اندیشی نماز در مدارس بر اهمیت نماز، قرآن و عترت در فضای مدارس تأکید کرد و خواستار تلاش مضاعف مسئولان آموزشی برای ترویج آموزه‌های دینی شد.

امام جمعه گچساران با اشاره به تهدیدات فرهنگی موجود و تلاش دشمن برای دور کردن نسل جوان از مسیر خدا و اهل بیت علیهم‌السلام، بر ضرورت جدیت و خلاقیت در فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مدارس تأکید کرد و گفت: تلاش ما باید متناسب با حربه دشمن باشد و حتی چندین برابر شود، چرا که هر ضربه‌ای که دشمن وارد می‌کند، به تلاش مضاعف ما نیاز دارد.

حجت الاسلام هاشمی‌منش همچنین استفاده از ظرفیت مساجد در کنار مدارس، بازدید دانش‌آموزان از حوزه‌های علمیه و حضور آنان در برنامه‌های فرهنگی و کارگاه‌های آموزشی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: نمازخانه‌های مساجد نماد جمهوری اسلامی هستند و حتی حضور یک نفر در آن ارزشمند است؛ بنابراین باید مشوق‌هایی برای نماز خواندن ایجاد شود.

وی با تأکید بر نقش مدیران و مربیان پرورشی به عنوان الگوی دانش‌آموزان، خواستار پیشقدم شدن آنان در برگزاری نماز جماعت و فعالیت‌های فرهنگی شد و افزود: روحانیون موظفند علاوه بر تدریس، کار فرهنگی و هدایت معنوی دانش‌آموزان را در مدارس انجام دهند و حتی در مدارس تعطیل نیز کلاس‌ها و نماز برگزار شود.

در پایان، امام جمعه گچساران با اشاره به اهمیت جشن تکلیف، تجهیز نمازخانه‌ها و تأمین منابع آموزشی، از مسئولان آموزش و پرورش خواست با خلاقیت و جدیت، زمینه حضور دانش‌آموزان در فضای معنوی مدارس را فراهم کنند تا سال جدید، سال عزت و قدرت نظام آموزشی کشور باشد.

جلسه هم‌اندیشی نماز در مدارس با حضور امام جمعه گچساران برگزار شد

جلسه هم‌اندیشی نماز در مدارس با حضور امام جمعه گچساران برگزار شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا