
به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان اصفهان از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ایزدی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره عقیدتی سیاسی نزاجا در کارگاه آموزشی با عنوان «شیوههای جذب حداکثری به نماز» ضمن تبیین اهمیت نماز به عنوان ستون دین، بر ضرورت احیای فرهنگ نماز جماعت در محیط های نظامی تأکید کرد.
وی اظهار داشت: نماز تنها یک واجب عبادی نیست، بلکه مدرسه ای برای تربیت روح، اخلاق و انضباط است.
حجت الاسلام والمسلمین ایزدی افزود: نماز، روح انسان را از غفلت نجات میدهد و او را در مسیر بندگی و مسئولیت پذیری نگه میدارد و امروز در میدان تربیت سرباز مؤمن و انقلابی، نماز یکی از مؤثرترین ابزارها برای ایجاد آرامش، نظم و روحیه جمعی است.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز نزاجا در ادامه به شیوه های جذب جوانان و سربازان به نماز اشاره کرد و گفت: مهم ترین راه جذب، رفتار عملی مربیان و فرماندهان است.
وی اظهار کرد: وقتی فرمانده و مربی با عشق و احترام به نماز می ایستد، سرباز نیز آن را با دل می پذیرد، دعوت به نماز باید با محبت، منطق و رفتار دینی همراه باشد، نه با اجبار و تذکر خشک.
حجت الاسلام والمسلمین ایزدی تأکید کرد: فضای نماز باید دلنشین، معنوی و امیدبخش باشد.
وی خاطرنشان کرد: اگر فضای نمازخانه، سخنان روحانیون و رفتار مربیان رنگ و بوی رحمت الهی داشته باشد، جوان با دل خود به سمت نماز میآید، باید در گفتارمان از خدا و نماز به گونه ای سخن بگوییم که جوان احساس کند نماز پناهگاه او است، نه تکلیف سنگین.
وی با اشاره به آثار معنوی و روانی نماز بر زندگی سربازان تصریح کرد: بسیاری از مشکلات روحی و اضطراب های دوران خدمت را میتوان با انس بیشتر با نماز و یاد خدا برطرف کرد، نماز دل را آرام میکند و به انسان قدرت میدهد تا در برابر سختی ها استقامت ورزد.
حجت الاسلام والمسلمین ایزدی خاطرنشان کرد: نماز در محیط نظامی، نه تنها عامل معنویت، بلکه رمز وحدت و نظم نیز هست.
وی تأکید کرد: صف نماز جماعت همان صف جبهه است، همان روحیه ای که در دفاع مقدس رزمندگان را در برابر دشمن استوار نگه داشت، امروز هم در نماز جماعت پایگاه های نظامی زنده میشود.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز نزاجا با بیان اینکه تربیت نسل مؤمن و متعهد، از اهداف اصلی فعالیت های فرهنگی در نزاجا است، ابراز کرد: در اداره عقیدتی سیاسی نزاجا، برنامه های متنوعی برای گسترش فرهنگ اقامه نماز در مراکز آموزشی و یگان های مختلف در حال اجرا است، از برگزاری دوره های آموزشی ویژه فرماندهان و مربیان گرفته تا تولید محتوای فرهنگی و رسانه ای با محوریت نماز، همه در راستای تحقق جامعه ای نمازگزار و معنوی طراحی شده اند.
وی از نقش روحانیون در مراکز آموزشی به عنوان الگوهای دینی یاد کرد و ادامه داد: روحانی مرکز آموزشی باید بیش از هر چیز با اخلاق خوش، صبر و رفتار پدرانه، جوانان را به نماز دعوت کند، دعوتی که از دل برآید، بر دل می نشیند.