
به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان اصفهان، یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور مهدی جمالی نژاد استاندار اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین رنجبر مدیر ستاد اقامه نماز استان، محمد رضا نظریان مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان استانی روز سه شنبه بیست و هفتم آبان ماه برگزار شد.
استاندار اصفهان با تأکید بر نقش بنیادین خانواده در کاهش آسیب های اجتماعی، توانمندسازی دانشآموزان و معلمان را از اولویت های اصلی آموزش و پرورش استان دانست و اظهار داشت: خانواده سالم و صمیمی مهم ترین عامل در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و تعامل مستمر خانواده ها با مدارس، نقش کلیدی در ارتقای سلامت اجتماعی دانش آموزان ایفا می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز با تبیین رویکردهای تربیتی و آموزشی، بر ضرورت گسترش دوره های مهارتی فرهنگیان، تقویت پیوند مدرسه و خانواده، و اجرای طرح های ملی تأکید کرد و افزود: خانواده تنها سنگر اصیل تربیت است و مدرسه باید مأموریت خود را در تقویت این پیوند بهدرستی ایفا کن.
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رنجبر با اشاره به نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی، نماز را یکی از مؤثرترین ابزارهای تربیتی در جامعه دانست و گفت: در شرایطی که جوانان و نوجوانان با چالش های متعددی مواجه اند باید به سراغ راهکارهایی برویم که هم ریشه ای و هم پایدار باشند و نماز با قدرت معنوی و تربیتی خود می تواند سپری در برابر انحرافات اخلاقی و اجتماعی باشد.
وی با استناد به پیام مقام معظم رهبری در بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند که همه بدانند یکی از مؤثرترین راه ها برای کاستن از آسیب های اجتماعی، ترویج نماز است و این پیام مسئولیت سنگینی را بر دوش نهادهای آموزشی و فرهنگی قرار میدهد.
مدیر ستاد اقامه نماز استان با اشاره به آیه شریفه «إِنَّ الصَّلَاهَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنکَرِ»، نماز را عامل بازدارنده از رفتارهای ناهنجار دانست و افزود: ترویج فرهنگ نماز در مدارس نه تنها موجب تقویت معنویت در نسل جوان میشود، بلکه زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای سلامت روانی دانشآموزان خواهد بود.
در پایان جلسه شورای آموزش و پرورش، اعضای شورا بر ضرورت هم افزایی بین خانواده، مدرسه و جامعه در مسیر تربیت نسل آینده و مقابله با آسیب های اجتماعی تأکید کردند و از سه کتاب رونمایی شد.












