
به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان تهران، همزمان با فرارسیدن عاشورای حسینی، عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در اقصی نقاط استان تهران، در مساجد، حسینیهها، مصلاها، میادین اصلی و بقاع متبرکه، با طنینانداز شدن نوای ملکوتی اذان، به تأسی از سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، احیاگر نماز اول وقت که فرمودند: «إِنِّی أُحِبُّ الصَّلَاةَ» (من عاشق نمازم)، در صفوفی منظم و باشکوه، نماز جماعت ظهر و عصر عاشورا را اقامه کردند.
نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه امامزاده بیبی زبیده(س) قرچک، آستان مقدس عین و غین(ع) رباطکریم، امامزاده علیاکبر(ع) چیذر، امامزاده اهل بن علی(ع) جنوب شرق استان تهران، آستان مقدس شیخ صدوق(ره)، امامزاده ابراهیم(ع) شهریار، امامزاده عمادالدین(ع) رباطکریم، امامزاده علی بن جعفر(ع) شمال غرب استان تهران، آستان مقدس عینعلی و زینعلی(ع) شمال غرب استان تهران، امامزاده عقیل(ع) اسلامشهر، امامزاده اسماعیل(ع) شهریار، امامزاده ابراهیم(ع) پسقلعه شمیران، امامزاده قاسم(ع) گلابدره شمیران، امامزادگان طاهر و مطهر(ع) ورامین، امامزاده بیبی رقیه(س) شهرری، آستان مقدس حمیده خاتون(س) و سیدجعفر(ع) شمال غرب استان تهران، امامزاده علیاکبر(ع) پلائین جنوب غرب استان تهران، امامزاده ابوالقاسم(ع) جنوب غرب استان تهران، امامزاده ابوطالب(ع) رباطکریم، آستان مقدس حضرتین(ع) شهرقدس، امامزاده حسن(ع) غرب استان تهران، امامزاده عبدالله(ع) همهسین شمال شرق استان تهران و امامزادگان ابراهیم و اسماعیل(ع) کهریزک شهرری و سید اسماعیل(ع) ناحیه۳ ، امامزاده صالح(ع) تجریش ، امامزاده اسماعیل(ع) چیذر، امامزاده قاضی الصابر(ع) و امامزاده صالح(ع) فرحزاد، با حضور گسترده و پرشور مردم مؤمن، نمازگزاران و ولایتمداران برگزار شد.
در این مراسم، ائمه جماعات و سخنرانان مذهبی با اشاره به جایگاه رفیع نماز در نهضت عاشورا، اقامه نماز ظهر عاشورا را یکی از سنتهای حسنه و از برجستهترین جلوههای بندگی، عبودیت و ولایتمداری دانسته و بر ضرورت پاسداشت این فریضه الهی و انتقال فرهنگ اقامه نماز و ارزشهای اسلامی به نسل جوان تأکید کردند.
گفتنی است تصاویر ثبتشده از این مراسم معنوی در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان تهران، جلوههای زیبایی از عشق و ارادت مردم به ساحت مقدس اهلبیت عصمت و طهارت(ع) و اهتمام آنان به اقامه نماز اول وقت را به نمایش گذاشته است.













