اخبارمرکزی

جلسه هم اندیشی اساتید مهدویت استان مرکزی برگزار شد

حجت الاسلام رودبارانی: باید تلاش کنیم مهدویت به عنوان یک فرهنگ عمومی شناخته شود

به گزارش روابط عمومی بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) استان مرکزی، جلسه هم اندیشی تدوین برنامه های سال ۱۴۰۲ بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان با حضور حجت الاسلام علی رودبارانی مدیر ستاد اقامه نماز و سرپرست بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) استان و اساتید مهدویت روز پنجشنبه ۲۲ دی ماه در محل ستاد اقامه نماز استان مرکزی برگزار شد.

در این جلسه رودبارانی ضمن خیر مقدم و تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) به ارائه گزارشی مختصر از برنامه های انجام شده بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) استان در سال جاری پرداخت.

وی گفت: باید برای جاری شدن فرهنگ مهدویت و همچنین نماز در لایه‌های مختلف جامعه تلاش‌های مختلفی صورت گیرد و مهدویت به عنوان یک فرهنگ عمومی شناخته شود.

رودبارانی افزود: لازم است در حوزه ترویج آموزه‌های دینی از جمله نماز و مهدویت علاوه بر طرح و بیان موضوع، راهکارهای عملیاتی نیز ارائه شود.

این مقام مسوول اضافه کرد: اگر چه متولیان دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی موظف به ترویج فرهنگ مهدویت و نماز هستند، اما باید در گام اول به ظرفیت های مهدوی موجود در استان از جمله توجه و ساماندهی اساتید و نیروی انسانی توانمند حاظر در استان بپردازیم.

وی افزود: در گام دوم اقدام به برنامه ریزی وسیاست گذاری در سه قالب کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت نماییم، از جمله برنامه و سیاست های کوتاه مدت، به فعالیت درآوردن و مدیریت ظرفیت عظیم مردمی در مسیر اجرای برنامه های ناب مهدوی (عج) در مناسبت های مختلف به ویژه نهم ربیع و اعیاد نیمه شعبان می باشد، و همچنین توجه ویژه به کانون های مهدوی در دانشگاه ها، کانون های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه های بسیج محلات و همچنین توجه به ظرفیت بعضی از دستگاه ها مثل صدا و سیما.

رودبارانی در جلسه هم اندیشی اساتید مهدویت استان مرکزی گفت: از جمله برنامه میان مدت، برنامه ریزی در جهت آموزش کوتاه مدت مهدوی گروه های موثر از جمله مدیران مدارس، ائمه جماعات مدارس، مساجد، ادارات و مسوولین هیئت ها به ویژه مبلغات در هیئات خواهران می باشد.

وی در ادامه افزود: از جمله برنامه ریزی و سیاست گذاری های بلند مدت بنیاد حضرت مهدی (عج) استان که بسیار مهم و با ارزش می باشد، توجه به مدارس و به ویژه مهد های کودک و مدارس ابتدایی در برنامه های مختلف و طرح های آموزشی و فرهنگی می باشد.

در ادامه حاضران در جلسه نظرات خود را پیرامون برنامه های فرهنگی بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) بیان و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا