اخبارتهران

جلسه شورای اقامه نماز شهرستان قدس در فرمانداری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان تهران، جلسه شورای اقامه نماز شهرستان قدس با حضور حجت الاسلام و المسلمین جوکار امام جمعه، گلی کانی فرماندار، احمدی دبیر اقامه نماز شهرستان قدس و اعضای شورای  اقامه نماز شهرستان قدس و حجت الاسلام و المسلمین نور محمد پور سرپرست اقامه نماز استان تهران در تاریخ اول بهمن در فرمانداری برگزار گردید.

در ابتدا فرماندار شهرستان قدس ضمن تشکر و برپایی این جلسه گفت: شهرستان قدس ظرفیت های بسیار  خوبی را داراست، بیشتر چهره های جوان  را در نماز جمعه شاهد هستیم که امام جمعه محترم بیشتر از جوانان و نوجوانان برای ایجاد زمینه انگیزشی عمل می نمایند، نماز جمعه پایگاه مناسبی است که می تواند همایش ها را در سطح شهرستان قدس رهبری و هدایت و برگزار نماید.

وی در ادامه گفت: بعضی از ادارات در شهرستان قدس و برخی دیگر در خارج از این شهرستان وجود دارند و فعالیت می نمایند، برپایی نماز جماعت در ادارات به صورت مستمر وجود دارد و هر هفته با هماهنگی اداره آموزش و پرورش دانش آموزان در نماز جمعه حضور دارند.

گلی کانی گفت: دشمن  در حال برنامه ریزی است چرا که می خواهند نماز را از ما بیگیرند، ما شاهد هستیم کسانی را که در اغتشاشات بودند کسانی بودند که ترک نماز کرده اند که بایستی بیشتر برنامه ریزی شود.

وی گفت: در آینده نزدیک برنامه ریزی خواهد شد برای برگزاری اجلاس نماز در شهرستان قدس و از همه همکاران در خواست دارم که با جدیت و با یک برنامه ریزی خوب نقش آفرینی داشته باشند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس ضمن تقدیر و تشکر از برپایی این جلسه در ادامه گفت: موضوع نماز یک موضع مهم و پر اهمیتی است، و متاسفانه در اولویت های ما قرار ندارد، نماز بایستی سر لوحه همه برنامه های ما قرار داشته  باشد .

وی گفت: ما امروز در اینجا جمع شده ایم تا جامعه را نماز خوان نمائیم، ما باید به سمت اولویت های نماز به پیش برویم، بایستی نماز ادارات، نماز مدارس، نماز دانشگاه ها را فعال تر نمائیم و حضور پر رنگی در نماز جماعات داشته باشیم و اگر نماز از ما گرفته شود تربیت اسلامی هم از ما گرفته می شود.

جوکار گفت: پیشنهاد بنده این است رابط نماز در ادارات، صنایع، کارخانه ها، دانشگاه ها و مدارس شورای اقامه نماز ایجاد شود و بیشتر از ظرفیت های دانشجویان استفاده گردد . ما باید برای دوره اول و دوم متوسطه دوره های گفتمان نماز داشته باشیم .

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین نور محمد پور سرپرست اقامه نماز استان تهران ضمن تقدیر و تشکر از فرماندار و امام جمعه شهرستان قدس ضمن ارائه نکاتی پیرامون نماز، گفت: در کار فرهنگ سازی خوب عمل نکرده ایم، در استان تهران بالغ بر ۸۲۵۷ مدرسه در استان تهران وجود دارد، از این تعداد ۲۷۰۰ مدرسه دارای امام جماعت می باشد و بقیه مدارس فاقد امام جماعت هستند و حضور روحانی در این مدارس کم رنگ است .

وی خطاب به امام جمعه گفت: ستاد اقامه نماز استان تهران آمادگی دارد دوره آموزش شیوه های دعوت به نماز را ویژه روحانیون با تامین استاد از مرکز تخصصی برگزار نماید.

نور محمد پور گفت: پیشنهاد می کنم در سطح شهرستان برای همه مدیران و کارمندان دوره های آموزشی برقرار باشد و اساتید دوره ها را با هماهنگی صورت گرفته را تامین می نمائیم، بایستی دوره های آموزش خانواده ها ، معلمان و دانش آموزان و مدیران را در سطح شهرستان داشته باشیم .

وی گفت : باید برای مربیان تربیت بدنی دوره های آموزشی  قرار دهیم چرا که مربیان تربیت بدنی ارتباط بیشتری با دانش آموزان دارند ما باید از این فرصت ها به نحو احسن استفاده نمائیم.

وی در خاتمه گفت : اگر پیشنهاد و راهکار و یا ایده ایی که باعث افزایش و جذب و بهتر شدن نماز در سطح شهرستان را در بر داشته باشد با دل و جان منتظر فعالیت های شما در حوزه نماز خواهیم بود.

شورای اقامه نماز شهر قدسشورای اقامه نماز شهر قدسشورای اقامه نماز شهر قدسشورای اقامه نماز شهر قدسشورای اقامه نماز شهر قدسشورای اقامه نماز شهر قدسشورای اقامه نماز شهر قدسشورای اقامه نماز شهر قدسشورای اقامه نماز شهر قدس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا