خوزستان

گردهمایی دبیران اقامه نماز استان خوزستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز خوزستان، جلسه گردهمایی دبیران اقامه نماز شهرستان های خوزستان در روز پنجشنبه  ۱۳  بهمن ماه ۱۴۰۱ در محل ستاد اقامه نماز این استان برگزار گردید.

سید موسوی بلادیان مدیر ستاد اقامه نمازخوزستان، ضمن خوش آمد گویی و تشکر از حضور مدعوین  و تبریک حلول ماه مبارک رجب و ایام پر خیر و  برکت آن، خصوصاً میلاد با سعادت مولی الموحدین امیر المؤمنین حضرت علی علیه السلام “روز پدر” و ایام خجسته ی دهه  فجر انقلاب اسلامی، از دبیران محترم اقامه نماز استان خوزستان خواستند که گزارش فعالیت های نمازی خود را ارائه دهند.

گردهمایی دبیران اقامه نماز خوزستان

طبق درخواست مدیر ستاد اقامه نماز خوزستان دبیران برخی از شهرستان های استان خوزستان گزارش های خود را به شرح ذیل اعلام کردند.

 ابراهیم ظاهری دبیر اقامه نماز شهرستان شوشتر در خصوص فعالیت های انجام شده نمازی در شهرستان مذکور گفت: فعالیت های نماز بحمد الله در شهرستلان شوشتر در سطح مدارس، مساجد، ادارات و … به نحو مطلوب  در حال انجام  است. لازم به ذکر است که تدابیر خوب امام جمعه، همکاری صمیمانه فرماندار و ریاست آموزش و پرورش، معاونت پرورش و حوزه های علمیه خواهران و برادران باعث فعالیت های مثمرثمر در امر اقامه نماز در سطوح مختلف شده است.

نکته حائز اهمیت اینکه بیشتر فعالیت ها و تلاش ها باید در راستای علاقه مندی نوجوانان به امر نماز صورت گیرد که لازم است، هم در زمینه مباحث عقیدتی و هم در جهت فراهم کردن زمینه های لازم برای اقامه نماز باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: مطلب دیگر این است که، در راستای امر نماز با توجه به همه ی ابعاد آن لازم است نهادها، سازمان ها، مراکز فرهنگی ورزشی، هنرمندان و … تلاش بیشتری با برنامه ریزی دقیق صورت گیرد.

همچنین افزود: صدا و سیما در زمینه ی نماز می تواند با تولید برنامه های علمی، کاربردی متنوع با توجه به اقتضای برنامه ها زمینه ساز تقویت علاقه ، اعتقاد و گرایش به نماز در نوجوانان و جوانان گردد.

گردهمایی دبیران اقامه نماز خوزستان

در جلسه گردهمایی دبیران اقامه نماز خوزستان، دبیر اقامه نماز شهرستان امیدیه در خصوص اقدامات انجام شده نمازی در این شهرستان گفت: هماهنگی های لازم بین ستاد اقامه نماز شهرستان امیدیه و سازمان تبلیغات اسلامی و امام جمعه محترم شهرستان جهت اعزام مبلغین به روستاها انجام پذیرفته است، همچنین جلسه ای با امام جمعه بخش جایزان جهت محیا کردن شرایط برگزاری نماز جماعت در ادارات این شهرستان برگزار گردیده است.

وی در ادامه افزود: طی جلسه ای که در هفته گذشته برگزار گردید مقرر شد، با توجه به شرایط اعتکاف در شهرستان، ۳ وعده نماز جماعت برگزار گردد، همچنین لازم به ذکر است که ۴۰ اداره در سطح شهرستان اقامه نماز برگزار می­گردد که نزدیک به ۲۰ اداره زیر نظر شرکت نفت و گاز می باشد.

در ادامه محمدی دبیر اقامه نماز باغملک در خصوص فعالیت های نمازی در دهه فجر گفت: مسابقه ای تحت عنوان قرآن، احکام و نماز در دهه فجر در این شهرستان برگزار می گردد، همچنین برنامه اعتکاف نسل جوانان و جوان در مساجد سطح شهر و مرکز بخش ها برگزار میگردد.

وی در ادامه افزود: در جهت تشویق هر چه بیشتر کارکنان دستگاه های اجرایی، نماز وحدت اداری را هر سه شنبه در یکی از ادارات و مساجد سطح شهر برگزار میکنیم.

نجفی دبیر اقامه نماز شهرستان لالی نیز در ادامه جلسه گردهمایی دبیران اقامه نماز خوزستان فعالیت های نمازی این شهرستان را شرح داند: در ماه های اخیر نشست های دانش آموزشی با موضوع تماز در سطح مدارس تشکیل شد و توانستیم مسابقه نقاشی با موضوع نماز را در بین دانش آموزان برگزار کنیم.

وی در ادامه گفت: نشست های نماز شناسی و شیوه های دعوت به نماز برای اولیاء و معلمان مدارس برگزار شده است. همچنین هیأت اندیشه از بین نخبگان جهت ارائه همکاری های جذب جوانان و نو جوانان به نماز تشکیل شده است، ضمناً جشن تکلیف دانش آموزان نیز برگزار گردید.

در ادامه فعالیت های نمازی شهرستان لالی کارگروهی جهت تولید محتوای فرهنگی و دینی با موضوع نماز برای انتشار در فضای مجازی تشکیل شده است.

در ادامه گردهمایی دبیران اقامه نماز شهرستان های خوزستان محمدحسن آلاله کارشناس برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان خوزستان، در رابطه با برنامه ریزی اجرایی ستاد اقامه نماز گفت: انشالله در ادامه فعالیت های نمازی در شهرستان ها نیاز هست که نظام نامه جامع ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ نماز بررسی و اجرا گردد، همچنین شورای اقامه نماز شهرستان های استان خوزستان نیز باید تشکیل گردد.

وی در ادامه افزود: جهت وارد کردن اطلاعات در سامانه سجاده باید دستگاه های اجرایی شهرستان ها نیز پیگیری شوند و در صورت نیاز جهت تسهیل در ورود اطلاعات آموزش های لازم به آن ها داده شود، همچنین انشالله برای برگزاری جلسات شهرستانی نماز نیز برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

 

گردهمایی دبیران اقامه نماز خوزستان

در پایان جلسه گردهمایی دبیران اقامه نماز شهرستان های استان خوزستان، بهروز نوید زاده کارشناس فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز خوزستان، در خصوص برگزاری نشست های فرهنگی و برگزاری دوره های آموزشی در سه ماهه چهارم  سال ۱۴۰۱ و همچنین تلاش مضاعف جهت اطلاع رسانی و تشویق کارکنان ادارات و خانواده های آن ها به منظور شرکت در مسابقه کتابخوانی (( نماز در سیره و سخن حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و فرخوان فرهنگی هنری با عنوان ((جشن انقلاب))ویژه کارکنان و خانواده ی محترم آن ها توضیحاتی بیان کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا