آذربایجان غربیاخبار

دوره آموزشی، “نماز شکوفه ها” در ارومیه برگزار شد

دوره آموزشی، "نماز شکوفه ها" با حضور سرپرست ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی، در ارومیه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان آذربایجان غربی، به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، دوره آموزشی “نماز شکوفه ها”، در راستای طرح ملی “شهر من، شهر نماز” دوره آموزشی “نماز شکوفه ها” صبح پنجشنبه، ۱۳بهمن، ویژه مادران و مربیان مدارس با حضور حجت الاسلام مهدی پور و سخنرانی پیروز قادری معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، “مهدی فاضلی مهرآبادی” مولف کتاب “نماز شکوفه ها” اولین اثر شخصی نماز نونهالان و کودکان و جمعی از مسئولین، در تالار شمس مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برپا گردید.

مهدی فاضلی مهرآبادی درباره ی این طرح، عنوان کرد: طرح “نماز شکوفه ها” با هدف پایین آوردن سن آموزش نماز کودکان و ترویج فرهنگ صحیح خوانی نماز و اقامه نماز در خانه و مسجد با رویکرد تشویق محور و در ۲ حالت ” کتاب نماز شکوفه ها” و بسته کامل نماز شکوفه ها تولید شده است. وی با تاکید بر اخلاق محوری در نماز و دایره ی دوستی های افراد، کتاب مذکور را که حاوی آموزش تصویری وضو، نماز و مفاهیم اولیه نماز همراه با آلبوم عکس، شعر، معما و سرگرمی است معرفی کرد.

مهدی پور، سرپرست ستاد اقامه نماز استان در این جلسه به لزوم آموزش نماز و انس کودکان با نماز اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت در سنین کودکی نباید نماز با اجبار و سخت گیری همراه باشد، در این صورت کودک نسبت به نماز سرد و در آینده ممکن است منجر به سهل انگاری و سستی در نماز میشود. نماز مایه رشد و پیشرفت و آرامش است و اگر بتوان انس کودک را با نماز ایجاد کرد منجر به تعالی فکری و جسمی فرزند میشود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا