اخباراصفهان

اهم فعالیت های ستاد اقامه نماز شهرستان نجف آباد در سال ۱۴۰۱ تشریح شد

دبیر ستاد اقامه نماز نجف آباد: برنامه های سال 1402 در دستور اقدام است تا با شروع سال جدید آغاز شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان اصفهان، طی گفتگویی قیصری دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان نجف آباد اهم فعالیت های سال ۱۴۰۱ و برنامه های سال ۱۴۰۲ را تشریح نمود.

دبیر ستاد اقامه نماز به جلسات برگزاری شده در سال ۱۴۰۱ اشاره داشت و گفت: جلسه شورای اقامه نماز شهرستان در هفت مرحله، جلسات به جهت اقامه نماز جماعت پارک ها، جلسات فصلی با خادمین نماز و جلسه با دبیران دستگاه ها از مهمترین جلسات سال ۱۴۰۱ بوده است.

قیصری برگزاری دوره های آموزشی امر نماز برای اقشار مختلف جامعه را از ضروریات دانست و گفت: دوره های آموزشی ویژه مربیان مهدکودک، پیش دبستانی، دوره ابتدایی، ائمه جماعات و مدیران مدارس با حضور بیش از ۱۵۰۰ شرکت کننده از جمله اموری است که در این مسئله می توان به آن اشاره نمود.

وی ادامه داد و گفت: برگزاری دوره آموزش نماز برای مدیران دستگاه ها، خانواده پرسنل دستگاه ها و دانش آموزان، آموزش ضمن خدمت پرسنل و دوره آموزشی ویژه ائمه جماعات دستگاه ها از دیگر موارد است.

دبیر شهرستان بیان کرد: اجلاس استانی نماز امسال به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد برگزار شد و برای برپایی بهتر این امر بالغ بر ۲۰ جلسه در دانشگاه با حضور برخی از مسئولین استان و شهرستان و افراد خبره برگزار گردید.

قیصری اظهار کرد: تشکیل ۱۴ کمیته مردمی به منظور برگزاری جلسات مرتبط با نماز تحت عنوان نماز و دانش آموزان، نماز و صنعتگران و اصناف، نماز و روحانیت، نماز و ایثارگران، نماز و دانشگاهیان، نماز و مهدویت، نماز و نهج البلاغه، نماز و صحیفه سجادیه و… که هر کدام از کمیته ها با زیر مجموعه خود در شهرستان برنامه هایی داشتند.

وی برنامه های کمیته های مردمی فوق را برشمرد و بیان داشت: حضور روزانه ۷۵۰ دانش آموز در حسینیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها شهرستان و برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و سخنرانی اساتید مرکز تخصصی نماز برای دانش آموزان و رفع شبهات از اهم فعالیت های کمیته های مردمی در امر نماز است.

دبیر ستاد اقامه نماز در بیان اهم فعالیت های ستاد اقامه نماز شهرستان نجف آباد گفت: حضور اساتید مرکز تخصصی نماز در شهرستان آثار و برکاتی به همراه داشت و به لطف الهی استقبال خوبی از این اساتید در شهرستان شد.

قیصری جلسه با یاوران نماز، حضور در نمازخانه مدارس و دستگاه ها، برقراری ارتباط مدارس با مساجد، برگزاری اجلاس استانی و شهرستانی نماز و برگزار نماز ظهر در مراسمات بزرگ مثل نماز ظهر عاشورا را از دیگر فعالیت های ستاد اقامه نماز شهرستان برشمرد.

وی به برنامه های ستاد اقامه نماز نجف آباد در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: تکمیل نمودن و اجرای مجدد برنامه های اجرا شده در سال ۱۴۰۱  و افزودن دوره های آموزشی از اهم فعالیت های سال ۱۴۰۲ می باشد.

دبیر ستاد اقامه نماز نجف آباد با توجه به اهمیت امر نماز بیان کرد: برنامه های سال ۱۴۰۲ در دستور اقدام است تا با شروع سال جدید آغاز شود و بتوانیم از ابتدای سال جدید جزء مروجین امر نماز باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا