آذربایجان شرقیاخبار

سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با موضوع نماز در منظر قرآن

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی، سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم تبریز پیش از مراسم جزء خوانی قرآن کریم، با موضوع نماز در منظر قرآن، در مصلای امام خمینی (ره) تبریز، برگزار شد.

ایت الله آل هاشم ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حضار محترم، با توفیق دانستن نعمت انس با قرآن کریم در این ماه عزیز، گفت: بهترین پذیرایی خداوند از بنده گانش در این ماه توفیق قرائت قرآن کریم است، چرا که خواندن یک آیه از قرآن کریم در این ماه برابر با ختم قرآن است، تمام راه سعادت دنیا و آخرت در قرآن است، اگر انسان با قرآن مأنوس باشد و به دستورات قرآن عمل کند در زندگی به بن بست نمی خورد.

وی با اشاره به گمشده انسان ها در عالم، افزود: آرامش تنها گمشده تمام انسان ها در عالم است، از خداوند کریم بعید است نیازی در عالم آفریده باشد ولی نعمتی برای رفع نیاز نیافریده باشد، بین تمام نعمت های بی شمار، خداوند هیچکدام را مایه آرامش انسان قرار نداده، و فرموده فقط با یاد من دلهایتان آرام می گیرد.

وی با بیان مصداق های یاد خدا تصریح کرد: بالاترین جلوه یاد خدا نماز است، هرچقدر به نمازتان اهمیت بدهید و با توجه بخوانید همان اندازه در زندگی آرامش خواهید داشت.

وی با اشاره به آیه ۴۱ سوره حج، خاطرنشان کرد: اساس ارسال رسل از جانب خداوند برای تشکیل حکومت است و برنامه حکومت زمینه سازی برای عبودیت است، که خداوند می فرماید: اهل ایمان وقتی به قدرت رسیدند اولین کاری که می کنند اقامه نماز است، چرا که نمود واقعی بندگی در نماز جلوه می کند.

سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی پیش از مراسم جزء خوانی قرآن کریمسخنرانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی پیش از مراسم جزء خوانی قرآن کریمسخنرانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی پیش از مراسم جزء خوانی قرآن کریم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا