اخباراصفهان

کارخانه های صنعتی موظف به ایجاد فضایی مناسب جهت اقامه نماز کارکنان هستند

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان اردستان: بر اساس الزامات قانونی و فرهنگی، تمام واحدهای صنعتی و تولیدی موظفند فضایی مناسب، پاکیزه و در شأن اقامه نماز برای کارکنان خود در نظر بگیرند.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان اصفهان از خبرگزاری ایسنا، منصور خانی دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان اردستان در گفت وگویی اظهار کرد: ستاد اقامه نماز کشور برای سال جاری برنامه‌هایی را تدوین و ارسال کرده که مهم‌ترین آنان با توجه به شعار سال که «مادران معماران فرهنگ نماز در جامعه هستند» تعیین مشاوره امور بانوان و خانواده ستاد اقامه نماز است.

وی یکی دیگر از برنامه های سال جاری را استفاده از فضای مجازی برای تبلیغ فرهنگ نماز در بین کودکان، نوجوانان و جوانان برشمرد و افزود: آموزش و پرورش در این باره وظیفه بزرگی دارد و قطعاً با توجه به ارتباطی که با دانش‌آموزان دارند می‌توانند اقامه و فرهنگ نماز را برای دانش آموزان داشته باشند.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان اردستان ادامه داد: ستاد اقامه نماز شهرستان هیچگونه بودجه ای ندارد و بیشتر جنبه ترویجی و تشویقی دارد، اما برای تحقق اهداف خود و اجرای برنامه های تشویقی و فرهنگی نیاز به حمایت و همکاری خیران و نیکوکاران است.

خانی با بیان اینکه خانواده ها نقش مهمی در احیای فرهنگ نماز دارند و باید با تقویت باورهای دینی در فضای خانه، فرزندان را به اقامه‌ نماز ترغیب کنند، تصریح کرد: مشارکت خانواده ها در ترویج این فریضه الهی، گامی مؤثر در نهادینه سازی ارزش های معنوی در جامعه است.

وی با اشاره به مصوبات کارگروه ستاد اقامه نماز شهرستان گفت: بر اساس الزامات قانونی و فرهنگی، تمام واحدهای صنعتی و تولیدی موظفند در موقع مشخص اذان پخش کنند و فضایی مناسب، پاکیزه و در شأن اقامه نماز برای کارکنان خود در نظر بگیرند و این اقدام در راستای حفظ کرامت نیروی انسانی، ارتقای معنویت در محیط کار و عمل به فریضه الهی نماز صورت می‌گیرد.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نماز در همه ادارات شهرستان اقامه می‌شود، اما به دلیل کمبود روحانی، امکان برگزاری نماز جماعت در برخی از ادارات فراهم نیست و این موضوع یکی از دغدغه های فرهنگی در حوزه ادارات محسوب می‌شود که نیازمند برنامه ریزی برای تأمین روحانیان ثابت یا اعزامی به مراکز اداری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا