اخبار

معلمان باورمند و آگاه در حوزه نماز و مهدویت انتقال دهندگان تاثیر گذار

رئیس دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر تربیت معلم باورمند و آگاه در حوزه نماز و مهدویت، عنوان کرد: معلمان باورمند با دانش کافی در این حوزه می توانند انتقال دهنده تاثیرگذار باشند.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز،  نشست هم اندیشی ستاد اقامه نماز کشور با ستاد  اقامه نماز  دانشگاه فرهنگیان با هدف ترویج فرهنگ نماز و مهدویت و رصد امکانات، فضاها و کمبود های نمازخانه ها و مساجد در دانشگاه و بررسی نیازها در این راستا سه شنبه ششم خرداد ماه، در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

در این نشست ضمن قدردانی از نگاه ویژه ستاد اقامه نماز به موضوع نماز در دانشگاه فرهنگیان، رجبعلی برزوئی رئیس دانشگاه فرهنگیان، اهتمام به دانشگاه را موجب افزایش بار مسئولیت در تحقق رسالت دانشگاه دانست و بر اهمیت پرداختن به فرهنگ نماز و مهدویت و تمهید بستر ترویج و تعمیق آن تاکید کرد.

وی با اشاره به تاثیر زیبا سازی محیط مساجد و نمازخانه ها در ایجاد حس معنویت و افزایش علاقه و عمل به نماز، کمک به شکل گیری محیط های نماز خانه ها شایسته و مناسب در سراهای دانشجویی و پردیس ها و مراکز را ضروری برشمرد.

 برزوئی با بیان تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص این دانشگاه، ائمه جماعات، خیرین و مدیران استانی در تبیین مسائل و تمهید نیازها و الزامات این امر در دانشگاه را ظرفیتی ارزشمند دانست.

وی با بیان اینکه برای تربیت دانش آموز ۶ ساحته، دانشجومعلمان باید شایستگی های ۶ گانه را کسب کرده باشند، افزود: دانشجومعلم در بحث نماز، مهدویت، فرهنگ و تمدن، مسائل اخلاقی، اجتماعی و سیاسی باید توانمند بوده و صلاحیت های حرفه ای معلمی را دریافت کند.

 رئیس دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد: بحث نماز و مهدویت را باید در نظام صلاحیت حرفه ای باید دید و از امتیازات صلاحیت حرفه ای معلمی محسوب شوند.

وی در پایان تاکید کرد: تربیت معلمان باورمند با دانش کافی دراین حوزه می تواند زمینه انتقال تاثیرگذار باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا