
به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز زنجان، صبح روز سهشنبه بیست و یکم مرداد ماه، حجت الاسلام محمدی مدیر ستاد اقامه نماز استان با قنبری معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش و معاونین فرهنگی و پرورشی نواحی یک و دو دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار قنبری گفت :از کل جمعیت نهصد هزار نفری استان دویست هزار دانش اموز در سطح استان تحت پوشش اموزش و پرورش است و وضعیت فرهنگی در بین دانش آموزان ما مناسب نیست و با توجه به شرایط جامعه و وضعیت مدارس ما باید یک برنامه اساسی و بنیادی برای این راهبرد مهم و پایهای داشته باشیم و بتوانیم طبق این برنامه حرکت کنیم.
وی گفت: آموزش و پرورش برای همکاری و همفکری و استفاده از تجارب و ظرفیتهای ستاد اقامه نماز برای به اجرا گذاشتن برنامههای فرهنگی و آموزشی و نمازی نیازمند همراهی است تا گامی در جهت پر کردن خلاء فرهنگی در بین قشر دانشآموز که تشنه معارف و مفاهیم قرآنی و نمازی است برداشته شود .
در ادامه حجت الاسلام محمدی ترویج فرهنگ نماز در مدارس را تعظیم شعائر الهی و لازمه تحقق اهداف جهاد تبیین در نظام تعلیم و تربیت دانست و عنوان کرد: ترویج فرهنگ نماز در کنار توجه به قرائت و تلاوت با بینش قرآن کریم به منظور گسترش علوم و معارف قرانی در بین دانش آموزان،می تواند توطئه های شوم و ضد فرهنگی دشمنان، منافقین و بدخواهان اسلام و انقلاب در حوزه تعلیم و تربیت را نقش بر آب سازد.
محمدی با اشاره به برنامه های مشترک ستاد اقامه نماز و آموزش و پرورش گفت: در اسرع وقت کمیته ای با حضور ستاد اقامه نماز، معاون پشتیبانی، معاون پرورشی، مسئول اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش تشکیل شود تا زمانبندی برنامه های آموزشی را مشخص نموده و امکانات لازم را فراهم کنند.
حجت الاسلام محمدی در ادامه جلسه با تاکید بر ضرورت اجرای برنامه های دانش اموزی نماز، گفت: نماز را نمیتوان در شمار نیازهای جاری فرد و جامعه مسلمان دانست. این فریضه بزرگ بسی فراتر از این نیازها نقش میآفریند و آن را باید همچون روح برای اندامهای بدن انسان در مقایسه با دیگر نیازهای مادی انسان دانست.
وی گفت: استاد قرائتی نیز بیشترین توجه را به آموزش و پرورش دارد و تمام امکانات ستاد اقامه نماز وقف این موضوع شده است.
در ادامه جلسه حاضران به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در زمینه ترویج معارف نماز و چگونگی همکاری و هم افزایی بیشتر اموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز پرداختند.