اخبارگلستان

نقش مهم خانواده و مدرسه برای تربیت «نسل نمازخوان»

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: همکاری خانواده و مربیان در کنار اجرای شیوه‌های نوین ترویج فرهنگ اقامه نماز در مدارس، در تربیت نسل نمازخوان موثر است.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقمه نماز استان گلستان، سیدرضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش استان در میزگرد تخصصی نماز، گفت: فعالیت‌ها و مباحث اعتقادی در مدارس بر اساس سند جامع آموزش و پرورش انجام می‌شود که نماز، یک بخش مهم از آن نماز است.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم چیزی در کشور به فرهنگ تبدیل شود، باید سنگ بنای آن در آموزش و پرورش گذاشته شود، اذعان کرد: طرح «محراب» در یک هزار و ۱۴۵ مدرسه استان با همکاری ۶۰۸ روحانی و ۵۳۷ نفر از اولیای دانش آموزان خوشنام و معتمد روستاها و همکاران فرهنگی ما در حال اجرا است. به این شکل که نماز جماعت به امامت این عزیزان در مدارس اقامه می‌شود.

نظری با اشاره به طرح «سه میم» به معنای منزل، مدرسه و مسجد در سیستم آموزش و پرورش، گفت: نقش خانواده‌ها در اجرای موفق طرح‌های مدرسه، بسیار مهم است. ما امسال در راستای رشد اعتقادی و ترویج فرهنگ نماز میان دانش آموزان، طرح سه میم با محوریت منزل، مدرسه و مسجد را در دستور کار خود قرار دادیم که حضور خانواده‌ها برای اجرای موفق این طرح، بسیار مهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان همچنین با اشاره به حضور هفتگی «آیت الله نورمفیدی» در مدارس مرکز استان و اقامه نماز جماعت و جلسه پرسش و پاسخ با دانش آموزان که از حدود ۲۵ سال پیش آغاز شده، گفت: این طرح در سطح کشور نیز معرفی شده و ما به دنبال این هستیم که آن را در مدارس کل استان اجرایی کنیم.

نظری ویژه برنامه‌های «بهار بندگی»، «چون و چرا» و «نور چشم» را از دیگر طرح‌های حوزه نماز در مدارس استان برشمرد و گفت: دوره توانمندسازی معلمان پایه اول ابتدایی در زمینه ترویج فرهنگ نماز نیز امسال در استان برگزار شد که در آن به معلمان آموزش دادیم، چطور دانش‌آموزان را به شیوه‌ای درست به اقامه نماز دعوت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا