به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان گلستان، جلسه کارگروه ساماندهی نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی بین راهی استان و تکمیل سامانه راهنماز به ریاست حاجی گلدی کر معاون توسعه مدیریت ومنابع استاندار گلستان و با حضور مدیر ستاد اقامه نماز و اعضای کارگروه در روز یکشنبه ۲۳ بهمن ماه برگزار شد.
این جلسه در راستای بخشنامه معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاداقامه نماز کشور و با موضوع راه اندازی سامانه متمرکز وکشوری راهنماز با هدف تسهیل در امر نظارت و ارزیابی فضاهای اقامه نماز بین راهی شامل مجتمع های خدماتی رفاهی، هتلها و رستورانها، جایگاههای سوخت رسانی، پارکهای جنگلی، سواحل دریا و مساجد و نمازخانه های بین راهی، بقاع و اماکن متبرکه و… و انعکاس آخرین وضعیت مساجد و نمازخانه های موجود در راه های مواصلاتی کشور برگزار گردید.
حاجی گلدی کر معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار در ابتدای جلسه ضمن مهم برشمردن موضوع رسیدگی به نماز خانه، مساجد و سرویسهای بهداشتی اماکن بین راهی و تفرجگاهی استان بر ایجاد بانک اطلاعاتی منسجم در سامانه راهنماز ستاداقامه نماز تاکید کرد.
وی با اشاره به ضرورت همکاری همه جانبه اعضای کارگروه با ستاد اقامه نماز استان در راستای ساماندهی نمازخانه و سرویسهای بهداشتی اماکن بین راهی، گفت: موضوع فوق در راستای اجرای بخشنامه های وزارت کشور، ستاد اقامه نماز کشور و تأکیدات استاندار گلستان می باشد، لذا با توجه به مناسب نبودن وضعیت موجود، کلیه اعضای کارگروه و مدیران در اولین فرصت ممکن نسبت به رفع نواقص احتمالی مراکز تحت مدیریت اقدام و گزارشی از اقدامات را به ستاد اقامه نماز استان ارسال نمایند.
در ادامه جلسه قاسم محمدی مدیر ستاد اقامه نماز استان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت نمازخانهها و سرویسهای بهداشتی استان و معرفی اماکنی که نیاز به بررسی و پیگیری ویژه دارد، اقدامات و پیگیریهای ستاد اقامه نماز درخصوص ساماندهی نمازخانه اماکن بین راهی از طریق دستگاههای متولی را بیان کرد.
محمدی با اشاره به ضرورت تسریع در ثبت اطلاعات مربوط به نمازخانه ها درسامانه راهنماز، خواستار پیگیری مجدانه و رفع نواقص موجود شد.
در پایان جلسه اعضای کارگروه به بیان نکته نظرات خود پرداختند و توضیحات مربوط به سامانه راهنماز توسط شجاع بابایی کارشناس برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان، ارائه شد.