
به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان لرستان، در ادامه سلسله نشستهای تخصصی هیئت نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان، دومین جلسه این هیئت، امروز یکشنبه بیست و چهارم خردادماه با رویکردی تعاملی و با هدف رفع ابهامات در فرآیند سنجش عملکرد دستگاهها برگزار شد.
در این نشست که با حضور حجتالاسلام والمسلمین چراغی مدیر ستاد اقامه نماز استان و اعضای هیئت نظارت تشکیل شد، ویژگی متمایز این جلسه، دعوت از تعدادی از دبیران اقامه نماز دستگاههای اجرایی بود تا ضمن آشنایی با فرآیند دقیق امتیازدهی، دغدغهها و نقدهای احتمالی خود را به صورت مستقیم با تیم داوری و اعضای هیئت مطرح کنند.
حجتالاسلام والمسلمین چراغی با اشاره به ضرورت تغییر نگرش از نظارت صرف به نظارت یاریگر، اظهار داشت: ما بر این باوریم که ارزیابی عملکرد دستگاهها نباید به یک فرآیند خشک و مچگیرانه تبدیل شود و حضور دبیران دستگاهها در این نشست و گفتوگوی بیواسطه آنها با ارزیابان، مصداق بارز شفافیت است تا ضمن اصلاح فرآیندها، نقاط ابهام در شاخصهای ارزیابی برطرف گردد.
در جریان این جلسه، دبیران ستاد اقامه نماز دستگاههای اجرایی که پیشتر سوالات یا ملاحظاتی پیرامون نحوه ارزیابیها داشتند، در فضایی صریح و سازنده به بحث و تبادل نظر با داوران پرداختند، این تعاملات موجب شد تا ضمن تبیین دقیق شاخصهای بومی، به بسیاری از سوالات در خصوص چگونگی مستندسازی و اجرای برنامهها پاسخ داده شود.
مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان در پایان این نشست تصریح کرد: هدف غایی ما در این جلسات، همافزایی است. وقتی دبیران دستگاهها از نزدیک در جریان ضوابط و شاخصها قرار میگیرند، شاهد ارتقای کیفیت برنامههای فرهنگی و نمازی در سطح ادارات خواهیم بود.»
مقرر شد این روند تعاملی در نشستهای آتی نیز تداوم یابد تا علاوه بر نظارت دقیق، حمایتهای آموزشی لازم برای رفع موانع دستگاهها در مسیر ترویج فرهنگ اقامه نماز ارائه شود.








